تجاوز شهرک‌‌نشینان صهیونیست و نظامیان این رژیم در حالی وارد چهارمین روز خود شد که درخواست گروه‌های فلسطینی از سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با این تجاوزهای آشکار هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.
کد خبر: ۸۳۶۴۵۳

به گزارش منابع خبری صهیونیست‌ها، از چند روز پیش به بهانه نزدیکی سال نو یهودیان به مسجدالاقصی یورش برده و با نمازگزاران درگیر شدند. این افراد روز گذشته نیز با حمایت نظامیان صهیونیست این کار را تکرار کردند. صهیونیست‌ها طی چند روز گذشته کنترل درهای مسجد الاقصی را در دست گرفته و برق مسجدالاقصی را قطع کردند. پس از خیزش مردمی ساکنان کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطینی و سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی اطراف مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس و محله‌های فلسطینی‌نشین را به پادگان نظامی تبدیل کرد و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای صهیونیست و فلسطینی‌ها به‌وجود آمد. در همین حال گفته می‌شود با ادامه این حملات، مدافعان مسجدالاقصی گروه‌های مقابله با یورش نظامیان صهیونیست به این مسجد را تشکیل دادند.

با ادامه این روند، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای خواهان توقف تلاش اسرائیل برای تبدیل نزاع فلسطین و اسرائیل به یک نزاع دینی شد. در این بیانیه از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواسته شد به مسئولیت خود در قبال مسجدالاقصی و حمایت از این مسجد بپردازند. صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواهان برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی تجاوزات اسرائیل به مسجدالاقصی شد. وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز در نشست روز یکشنبه خود با صدور بیانیه‌ای این جنایات را محکوم کردند.

اما به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها بی‌توجه به این هشدار‌ها و محکومیت‌ها قصد دارند همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه فلسطینی‌ها ادامه ‌دهند.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجازات فلسطینی‌هایی که به سمت صهیونیست‌ها اقدام به پرتاب سنگ می‌کنند، افزایش می‌دهد. نتانیاهو در جلسه اضطراری که با حضور تعداد زیادی از وزرا و مسئولان امنیتی این رژیم برگزار شد، گفت: اصلاح قواعد درگیری و تشدید مجازات برای پرتاب‌کنندگان سنگ و نیز پرداخت غرامت از سوی عاملان این رفتارها تکمیل خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: همزمان با سال نو این موضوع ثابت شد که پرتاب سنگ نیز می‌تواند باعث مرگ شهرک‌نشینان شود.

وی به سرنگون شدن خودروی یک شهرک‌نشین در قدس اشاره کرد که منجر به مرگ او شد. این راننده اسرائیلی پس از پرتاب سنگ از سوی فلسطینی‌ها تعادل خود را از دست داد.

از سوی دیگر روز گذشته اعلام شد نتانیاهو در اقدامی تحریک‌آمیز و همزمان با هجوم گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، وارد شهر «صورباهر» واقع در جنوب قدس شد. برخی از خبرها از احتمال ورود او به مسجد الاقصی نیز حکایت دارد. البته دفتر وی این خبر را تکذیب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها