رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس ارائه لایحه بررسی برجام از طرف دولت به مجلس را وظیفه قانونی دولت دانست و گفت: ما همچنان منتظر ارائه لایحه دولت هستیم؛ هرچند معطل آن نمی‌مانیم.
کد خبر: ۸۳۲۳۷۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علیرضا زاکانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تصریح کرد: بررسی برجام یک امر ملی است و نباید با آن برخورد سیاسی، جناحی و غیرقانونی شود؛ بلکه باید آن را به طور کاملا‌ تخصصی بررسی کرد.

زاکانی وجود موافقان و مخالفان در موضوع مهمی مثل برجام را در مجلس طبیعی دانست و در عین حال گفت: در کمیسیون ویژه بررسی برجام در پی بررسی کاملا علمی و منطقی با روش خاص هستیم و در تلاشیم گزارشمان را در دهه اول مهر به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

زاکانی افزود: کمیسیون ویژه بررسی برجام هفته آینده بار دیگر میزبان این دو تیم مذاکره‌کننده و همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی و اعضای دبیرخانه و نیز رئیس سازمان انرژی اتمی و کارشناسان این سازمان خواهد بود. دو هفته بعد هم رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون ویژه حضور می‌یابند تا ابعاد اقتصادی برجام را بررسی و مطرح کنند. زاکانی با بیان این‌که تا زمان ارائه گزارش کمیسیون به صحن علنی مجلس، هفت گام اساسی طراحی و تدوین شده است، افزود: در دو گام از این طراحی صورت گرفته مجموعه پرسش‌ها و ابهامات را به تیم مذاکره‌کننده و کارشناسان مرتبط در زمینه‌های مختلف عرضه کرده و منتظر پاسخ آنها می‌مانیم. وی با تاکید بر این‌که گزارش کمیسیون ویژه حتما‌ در صحن علنی مجلس ارائه و بررسی می‌شود، گفت: اگر دولت درباره برجام به مجلس لایحه‌ای بدهد یا 15 نفر از نمایندگان طرحی را تهیه و ارائه کنند، ما در کمیسیون ویژه بررسی برجام به طور موازی به بررسی آن نیز می‌پردازیم. وی با بیان این‌که گزارش کمیسیون ویژه را به صورت دقیق و کارشناسی با بررسی تمامی ابعاد مختلف و منافع و مضرات آن تدوین و به صحن علنی تقدیم می‌کنیم، تصریح کرد: کمیسیون به قطعنامه اخیر شورای امنیت ورود نمی‌کند و ما کلیات برجام و پنج پیوست آن را بررسی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها