نظامیان صهیونیست پس از اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی، با فلسطینیان معترض درگیر شده و به سوی آنها شلیک کردند. نظامیان صهیونیست طی دو روز گذشته مانع ورود همه زنان و مردان زیر 30 سال به مسجدالاقصی شدند.
کد خبر: ۸۲۲۸۳۲

نظامیان صهیونیست همچنین با بستن برخی ورودی‌های این مسجد و ایجاد مانع به تفتیش نمازگزاران پرداختند.

در همین میان گروهی از صهیونیست‌های تندرو که تعدادشان بالغ بر 30 نفر بود، با همراهی نظامیان صهیونیست وارد محوطه این مسجد شدند. نظامیان صهیونیست همچنین با شلیک به سوی فلسطینیان و استفاده از نارنجک صوتی، تلاش کردند فلسطینیان را از صحن مسجدالاقصی دور کنند که اعتراض نمازگزاران فلسطینی را به دنبال داشت. گزارش‌ها همچنین از حمله صهیونیست‌ها به نمازگزارانی حکایت دارد که به دنبال ممانعت نظامیان صهیونیست برای ورودشان به مسجدالاقصی، اعتراض کردند. فلسطینیان معترض تصاویر کودک 18 ماهه فلسطینی را در دست داشتند که در جنایت آتش‌سوزی صهیونیست‌ها در روستای دوما به شهادت رسید. در همین حال، ناصر غوث، مدیر جامعه اسرای فلسطینی از بازداشت پنج فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست خبر داد. بخش‌قدیمی بیت‌المقدس طی هفته‌های اخیر و با افزایش فراخوان صهیونیست‌های افراطی برای حمله به مسجدالاقصی صحنه تشدید اعتراض فلسطینیان بوده است. از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست دو نوجوان 12 و 14 ساله فلسطینی را در محله سلوان در شرق بیت‌المقدس اشغالی بازداشت کردند. این نیروها محمد سامی عوده 12 ساله را به اتهام پرتاب سنگ در محله سلوان بازداشت کردند. همچنین محمد حیمونی 14 ساله نیز در همین محله بدون اعلام اتهامش توسط این نیروها بازداشت شد.

ماه گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) قانونی را تصویب کرد که به موجب آن راه برای صدور حکم حبس‌های بلندمدت برای اتهام سنگ‌پرانی باز می‌شود. قوانین جدید تصریح می‌کند بدون اثبات هدف متهم از این سنگ‌پرانی دادگاه‌های نظامی می‌توانند تا ده سال حبس برای متهم صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها