رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به ادامه مذاکرات مصمم است، گفت: ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۸۰۳۷۷۳

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در دیدار هیات فرهنگی اجتماعی از کشور اردن، در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیات اردنی مبنی بر این‌که موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با توجه به فشارهایی که به ایران در زمینه حمایت‌های منطقه‌ای می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران به ادامه مذاکرات مصمم است و امید بسیار دارد که به نتایج مثبت و مطلوبی منتهی شود.

وی ادامه داد: اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند دبه دربیاورند و طرح‌ها و درخواست‌های جدیدی را مطرح کنند، نمی‌دانیم نتیجه چه می‌شود؛ زیرا همیشه شاهد خواسته‌های جدید و زیاده‌خواهانه آمریکا هستیم.

ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در صورتی که ترکیه به سوریه تجاوز و منطقه پرواز ممنوع اعلام کند، گفت: من نمی‌دانم دشمنان منطقه‌ای و جهانی سوریه چه تصمیمی برای سوریه دارند، اما هر نوع تجاوزی که به خاک سوریه به عنوان یک کشور مستقل مبارز عربی اسلامی صورت بگیرد و تجاوز به تمامیت ارضی این کشور تلقی شود، آنها ایستادگی و مقابله خواهند کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود را حمایت از دولت، مردم و تمامیت ارضی سوریه می‌داند، اظهار کرد: بعید می‌دانم کشوری راضی شود که این کار خلاف را انجام دهد و بخواهد پرواز ممنوع اعلام کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که پیش‌بینی وی درباره کشمکش‌های موجود در یمن چیست، تصریح کرد: تکلیف جنگ در هوا معلوم نمی‌شود؛ بلکه در زمین معلوم می‌شود و مهاجمان سعودی جرأت ندارند در زمین وارد یمن بشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها