کاردار عربستان به وزارت امور خارجه احضار شد

اصابت موشک به اطراف سفارت ایران در صنعا

روزنامه الریاض عربستان دیروز از مرگ چهار سرباز دیگر عربستانی طی درگیری مرزی با نیروهای جنبش مردمی انصارالله خبر داد. این روزنامه نوشت: پیش از این نیز ده سرباز طی درگیری مرزی عربستان با یمن کشته شده بودند که جمع آنها اکنون به 14 نفر رسیده است.
کد خبر: ۷۸۹۵۷۴

این روزنامه به چگونگی درگیری و کشته شدن این افراد اشاره‌ای نکرد، اما نوشت که آنها در منطقه ظهران در جنوب عربستان کشته شده‌اند. همزمان احمد العسیری سخنگوی عملیات توفان قاطعیت، از درگیری شدید بین نیروهای مرزی عربستان با جنبش مردمی انصارالله در مرز یمن خبر داد. عربستان سعودی از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ششم فروردین‌ماه به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری غیرقانونی و فراری یمن، اقدام به بمباران گسترده تاسیسات زیربنایی و خدماتی این کشور کرد که بر اثر آن تاکنون ده‌ها زن و کودک بی‌گناه جان باخته‌اند.

با وخیم شدن بحران یمن و ناتوانی عربستان سعودی در حل آن گفته می‌شود قرار است بزودی وزرای خارجه آمریکا، مصر و اردن درخصوص تحولات یمن به بحث و رایزنی بپردازند.

بر این اساس قرار است «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «ناصر جوده» وزیر خارجه اردن و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز دوشنبه هفته آینده در نیویورک درخصوص تحولات یمن رایزنی کنند. این گفت‌وگوها ممکن است در خصوص ارزیابی نتایج عملیات توفان قاطعیت و نیز احتمال ورود زمینی به یمن باشد.

روزگذشته یک بار دیگر هواپیماهای عربستان سعودی در آسمان صنعا و چند شهر دیگر یمن به پرواز درآمده و مراکز ارتش، زیرساخت‌های شهری و دولتی و مجتمع‌های مسکونی را بمباران کردند. در مقابل، پدافند هوایی ارتش یمن نیز از غروب روز شنبه به طور پیوسته در حال شلیک به سوی جنگنده‌های سعودی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها