در مراسم تودیع و معارفه مدیرمسئول روزنامه جام‌جم

اصحاب رسانه، جام‌جم را ستودند

مراسم تکریم و تودیع بیژن مقدم که بیش از هشت سال فعالیت و مدیریت را در جام‌جم پشت‌سرگذاشته بود و معارفه دکتر مراد عنادی به عنوان مدیرمسئول جدید، فرصتی بود تا خانواده بزرگ «جام‌جم» دیروز میزبان مهمانان ویژه‌ای باشد و حال و هوای دیگری را تجربه کند. خیلی‌ها آمده بودند؛ از اصحاب رسانه، اندیشه، فرهنگ و هنر گرفته تا چهره‌های اجتماعی و سیاسی.
کد خبر: ۷۷۷۰۵۶

به گزارش جام‌جم آنلاین، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرمسئول پیشین روزنامه جام‌جم، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پدرام کرباسیان رئیس مجامع شرکت‌ها و موسسات سازمان صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، محمدحسین صوفی معاون پیشین صدای سازمان صداوسیما و دبیر فعلی هیات نظارت بر رسانه ملی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و مهدی فضایلی مدیرعامل انتشارات سروش از جمله این چهره‌ها بودند که در سالن اجتماعات مسجد الغدیر تهران گردهم آمده بودند.

پرهیز از حاشیه‌ها

بیژن مقدم، مدیرمسئول سابق موسسه جام‌جم در سخنانی با ارائه گزارشی گفت: موسسه جام‌جم تلاش کرده است با تکیه بر اصول بنیادی و ارزش‌های انقلاب، در عرصه مطبوعات قدم بردارد.

او افزود: حفاظت از جایگاه روزنامه و اخلاق‌مداری، نگاه ملی و پرهیز از حاشیه‌ها و نگرش‌های تنگ‌نظرانه، مردم‌داری و توجه به مشکلات، توجه به مقولات ارزشی و تقویت جریان‌های انقلابی، پوشش کامل اخبار رسانه ملی، توجه به سبک زندگی ایرانی واسلامی، نقد صریح و مصلحانه دستگاه‌ها و توجه به حوزه نشر و حضور فعال در فضای مجازی از مهم‌ترین محورهای مورد توجه در روزنامه جام‌جم طی هشت سال و نیم گذشته بوده است.

مدیرمسئول سابق روزنامه جام‌جم شناسایی مسائل فرهنگی و آسیب‌هایی را که متوجه مردم و اقشار جامعه بوده است یکی از ماموریت‌های این رسانه معرفی کرد و گفت: انتشار ویژه نامه‌ها و مجموعه کتاب‌های ماندگار درخصوص مسائل مختلف کشور و مردم با همین هدف انجام شده است.

مقدم با اشاره به راه‌اندازی سایت جام‌جم‌آنلاین که به عنوان اولین سایت سایبری مطبوعات کشور ثبت شده، افزود: براساس نیاز خانواده‌های ایرانی ماموریت جدیدی تعریف کردیم و به تناسب آن سایت‌های ورزشی، نما، سرا، کلیک، ایام، نوا، سیما، عکس و نشریات راه اندازی شد که این پرتال می‌تواند مورد توجه مردم و جوانان قرار گیرد و ضمن انتشار جذاب‌ترین اخبار، مسائل آموزشی و سرگرمی را نیز به همراه داشته باشند.

مدیرمسئول سابق موسسه جام‌جم در ادامه گزارش عملکرد به راه اندازی نرم افزار موبایل جام‌جم، سامانه پیامکی، رشد درآمدی روزنامه، بخش چاپ و توزیع نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم موسسه جام‌جم در مدت فعالیت خود بدون هیچ گونه مشکل قضایی به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازد، طوری که با وجود شکایت‌های متعدد به دلیل دفاع موثر، این روزنامه هیچ گونه محکومیتی در قوه قضاییه نداشته است.

او در پایان با قدردانی از رئیس رسانه ملی و آقای مهندس ضرغامی اظهار امیدواری کرد موسسه جام‌جم در ادامه راه، به موفقیت‌های چشمگیر بیشتری دست یابد.

روایت 30 سال سابقه رسانه‌ای

در ادامه این مراسم، حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در تجلیل از عملکرد بیژن مقدم گفت: به عنوان یک عضو رسانه‌ای تاکید می‌کنم که در این بخش باید خون دل‌های زیادی خورد تا یک نشریه به سرانجام برسد.

او با اشاره به آشنایی قدیم خود با مدیرمسئول سابق جام‌جم و نزدیک به 30 سال سابقه رسانه‌ای او، افزود: روحیه استوار،حریت و آزادی، سبک زندگی، سلوک اجتماعی ومواضع سیاسی و اصولی بیژن مقدم چیزی است که نمی‌شود بر واقعیت آن چشم بست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با خوشامدگویی به مراد عنادی و پیوستن به خانواده جام‌جم، گفت: ایشان چهره‌ای شناخته شده در قاب سیماست و توانایی ایشان در کار رسانه مکتوب سرمایه بسیار خوبی است که می‌تواند ایشان را در جبهه جدید رسانه‌ای همراهی کند. محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم با قدردانی از عملکرد بیژن مقدم، برای مراد عنادی آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدواریم هر دو بزرگوار در مسیر خدمت، وفا، پایداری و تعهد در ماموریت‌های خود توفیق حاصل نمایند.

عشق اول معاون وزیر ارشاد

در ادامه حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز با اشاره به این‌که از زمان تاسیس روزنامه جام‌جم مدیریت آن را بر‌عهده داشته است و جام‌جم هم اولین مسئولیت رسانه‌ای او بوده است، این روزنامه را به عشق اول تشبیه کرد و در ادامه درباره بیژن مقدم گفت: حسن خلق، تواضع،حریت و تسلط حرفه‌ای از ویژگی‌های ایشان به عنوان یکی از پرسابقه‌ترین مدیران رسانه‌ای است. او افزود: در این هشت سال شاهد توسعه موسسه جام‌جم و مدیریت مناسب ایشان بودیم که امیدواریم جناب آقای عنادی راه پرافتخار جام‌جم را ادامه دهند. مهدی فضائلی، مدیر عامل انتشارات سروش نیز از جمله سخنرانان این مراسم بود که با قدردانی از عملکرد مدیرمسئول سابق موسسه جام‌جم تاکید کرد: آقای مقدم شخصیتی است که یاد و خاطره اش در دل دوستان و همکاران ایشان باقی می‌ماند. او افزود: مقدم فردی است که شخصیت حقیقی و توانمندی‌های فردی او همواره ممتازتر از جایگاه حقوقی او بوده است. مدیرعامل انتشارات سروش مراد عنادی را نیز مدیری توانمند دانست و گفت: البته آشنایی ما با ایشان در چارچوب تلویزیون است و توفیق این را داشتیم که در برنامه‌های ایشان حضور پیدا کنیم و امیدواریم در ماموریت جدید شاهد موفقیت بیشتر روزنامه باشیم.

پویایی در جام‌جم

اما حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم، معاون امور استان‌های رسانه ملی نیز که به نیابت از دکتر محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم حضور یافته بود، با اشاره به بیش از هشت سال مدیریت بیژن مقدم در موسسه جام‌جم گفت: مدیریت آقای مقدم پویایی این رسانه را به همراه داشته است. او خاطرنشان کرد: جام‌جم به عنوان رسانه‌ای مستقل و تاثیرگذار، مزیت‌های فراوانی دارد و موضوعات محتوایی آن انصافا بخوبی مخاطبان را جذب کرده است.

موسوی مقدم ابراز امیدواری کرد عنادی مدیرمسئول جدید روزنامه جام‌جم با توجه به اهمیت موضوع و افزایش نفوذ مخاطب و تکیه بر تجارب خود، بتواند جایگاه بهتری را در آینده برای این رسانه کسب کند.

در ادامه این مراسم، مراد عنادی مدیر مسئول جدید موسسه جام‌جم با قدردانی از اقدامات مدیریت سابق، اداره یک رسانه مکتوب را کاری حساس دانست و گفت: کار در رسانه مکتوب بسیار سخت و استرس آور است چون روزنامه به عنوان سندی مکتوب در تاریخ باقی می‌ماند و بر این اساس باید به دست اندرکاران آن، خداقوت گفت.

او با قدردانی از رئیس سازمان صداوسیما به خاطر اعتماد به او برای مدیریت روزنامه جام‌جم تاکید کرد: تقویت محتوایی و حضور و ارتباط بیشتر با فعالان دانشگاهی از جمله ماموریت‌های این رسانه خواهد بود و تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا ضمن حفظ جایگاه جام‌جم، موجب کارآمدی و اثرگذاری بیشتر آن شویم.

چرخه نخبگان و ایده‌های نو

سخنرانی پدرام کرباسیان، رئیس مجامع شرکت‌ها و موسسات سازمان صداوسیما پایان بخش این مراسم بود.

او با قدردانی از زحمات مدیر مسئول سابق موسسه جام‌جم، گفت: نام بیژن مقدم در حوزه رسانه یک برند محسوب می‌شود و اصل تغییر با هدف ایجاد ایده‌های نو در چرخه نخبگان انجام می‌گیرد و اگر آقای عنادی برای سمت جدید انتخاب شدند به دلیل سابقه کاری ایشان در تحلیل، تفسیر و تحقیق است. کرباسیان با اشاره به جدیت و برنامه محور بودن دکتر محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما افزود: امیدواریم جناب آقای عنادی در ماموریت جدید خود بتواند دوره سختی را که پیش رو دارد بخوبی به ثمر برساند. در ادامه این مراسم از طرف آقای سرافراز لوح سپاس تقدیم بیژن مقدم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها