عامل قتل پسر جوان در محله کن، پس از 24 روز زندگی مخفیانه تسلیم پلیس شد.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۹

به گزارش جام‌جم، پنجم بهمن امسال اهالی منطقه کن درغرب پایتخت با شنیدن فریاد کمک‌خواهی مردی سراسیمه از خانه‌هایشان خارج شدند و مشاهده کردند پسر جوانی با ضربه‌های چاقو زخمی شده و مرد جوان دیگری در حالی که چاقویی خونین در دست داشت در حال گریز از محل است. یکی از همسایه‌ها موضوع را به پلیس گزارش داد و اهالی پیش از حضور ماموران مرد زخمی را به بیمارستان منتقل کردند.

کارآگاهان جنایی با اعزام به محل حادثه و تحقیق از شاهدان حادثه توانستند مشخصات ضارب فراری را به دست آورند که به این ترتیب او تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت. همزمان با شروع تحقیقات گزارشی از مسئولان بیمارستان در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد مرد جوان تسلیم مرگ شده است. با وقوع این جنایت و گزارش موضوع به بازپرس مجتبی حسین‌پور، کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، جسد مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد مقتول بیست و دو ساله علیرضا نام داشته است.

هویت قاتل به نام مهدی بیست و نه ساله نیز از سوی ماموران شناسایی شد. وقتی کارآگاهان به خانه آنها رفتند، متوجه شدند قاتل با کمک خواهر و پدرش فرار کرده است.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی ردی از مهدی با بن‌بست روبه‌رو شده بود ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد پدر و خواهر وی مقدمات فرار او را فراهم کرده‌اند و از ماجرای کشته شدن علیرضا باخبر بوده‌اند. بنابراین پدر و خواهر عامل جنایت بازداشت شده و برای تحقیق در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. آنها در بازجویی اولیه اظهارات متناقضی را بیان کرده و گفتند چون مقتول برای خانواده‌شان به عناوین مختلف ایجاد مزاحمت می‌کرده، پسر خانواده به این جنایت دست زده است.

با ثبت اظهارات آنها تحقیقات همچنان برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا این‌که او با گذشت 24 روز از وقوع جنایت، دیروز و زمانی که همه راه‌های فرار را روی خود بسته دید، تسلیم پلیس شد. سپس متهم برای ادامه تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در جریان تحقیقات قضایی به قتل مرد جوان اعتراف کرد و گفت: علیرضا به عناوین مختلف مزاحم خانواده‌ام می‌شد. زمانی که متوجه ماجرا شدم چند بار با او حرف زدم و خواستم دست از کارهایش بردارد که توجهی نکرد.

روز حادثه نیز به قصد تنبیه کردن او سراغش رفتم و با دیدن او در خیابان با هم دعوا کردیم و مشاجره‌مان بالا گرفت و من هم با چاقویی که همراه داشتم او را زخمی کردم و متواری شدم. روز بعد وقتی فهمیدم او مرده است، زندگی پنهانی‌ام را شروع کردم، اما دیگر از این فرارها خسته شدم و تصمیم گرفتم خود را تسلیم کنم.متهم با صدور قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها