اسرائیل در هراس از واکنش حزب‌الله لبنان به حمله تروریستی اخیر اقدامات زیادی کرده است

گنبد‌آهنین رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

رژیم صهیونیستی که از واکنش «حتمی» حزب‌الله لبنان به تجاوز هوایی این رژیم به القنیطره سوریه بشدت هراسان است، در مرز با لبنان سامانه موشکی موسوم به گنبدآهنین را مستقر کرد. این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مرخصی نظامیان خود را لغو کرده و در اطراف شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیروهای واکنش سریع مستقر ‌کرده است. در این میان سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به جولان اشغالی را محکوم کرد.
کد خبر: ۷۶۱۷۵۲

صهیونیست‌ها در توضیح اقدامات خود می‌گویند: ارتش، سامانه موشکی گنبدآهنین ویژه رهگیری موشک‌های کوتاه ‌برد را در منطقه شمالی نزدیک مرزهای لبنان و در واکنش به احتمال حملات موشکی حزب‌الله مستقر کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین سیستم رادار «اورن ادیر» ویژه سامانه ضدموشکی «حیتس» را در این منطقه مستقر کرد.

ارتش اسرائیل به نیروهای مستقر خود در مرز با لبنان و در طول خط آتش‌بس در منطقه اشغالی جولان سوریه دستور بالا بردن سطح آمادگی و هوشیاری خود را صادر کرد. این تحرکات رژیم صهیونیستی با توجه به احتمال وخامت اوضاع امنیتی در مرز بین سرزمین‌های اشغالی و لبنان صورت می‌گیرد. هواپیماهای اسرائیلی عصر یکشنبه با شلیک موشک به سوی یک گشتی نیروهای حزب‌الله لبنان در قنیطره واقع در منطقه جولان سوریه شش نفر از اعضای این حزب را به شهادت رساندند که یکی از آنها جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه بود. سیدحسن نصرالله در آخر وقت روز دوشنبه با ارسال یک پیام دو کلمه‌ای خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «جهزوا ملاجئکم» یعنی پناهگاه‌هایتان را مجهز کنید. معنای روشن این پیام آن بود که صهیونیست‌ها برای در امان ماندن از حملات احتمالی حزب‌الله فقط یک راه دارند و آن گریختن به پناهگاه‌هایشان است.

رونی دانیل، تحلیلگر امور نظامی کانال ۲ رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که بیانیه حزب‌الله ثابت می‌کند در قبال این جنایت خویشتنداری پیشه نخواهد کرد، گفت: «به همین سبب است که ارتش، به همه واحدهای خود آماده‌باش داده و تدابیر گسترده امنیتی اتخاذ کرده است.»

از سوی دیگر، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام این‌که هیات صلح‌بانان این سازمان مستقر در بلندی‌های جولان، روز یکشنبه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی به سوریه را مشاهده کرده است، این اقدام اسرائیل را محکوم کرد. فرحان حق گفت: «این حادثه نقض کنوانسیون سال ۱۹۷۴ درخصوص پایان دادن به درگیری بین نیروهای سوریه و اسرائیل محسوب می‌شود.»

ادامه واکنش‌ها

در ادامه واکنش‌ها به حمله صهیونیست‌ها به گروه گشتی حزب‌الله، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تماس تلفنی برقرار کرد. وی در این تماس تلفنی، شهادت تعدادی از عناصر این حزب در تجاوز صهیونیست‌ها به القنیطره را به وی تسلیت گفت. از سوی دیگر اسماعیل هنیه، از شخصیت‌های برجسته جنبش حماس ضمن محکوم کردن سیاست‌های ترور رژیم صهیونیستی گفت: ترور اعضای حزب‌الله در سوریه حاوی پیام‌هایی برای ملت‌های ماست تا وحدت خود را در مقابل دشمن احیا کنند. هنیه گفت: در تاریخ نمی‌بینیم که یک جنبش آزادیبخش ملی از مقاومت در برابر دشمن خارج شده و با دشمن همکاری کند. همچنین کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند هدف حمله رژیم صهیونیستی به منطقه القنیطره در جولان اشغالی سوریه، شعله‌ور کردن منطقه براساس اهداف انتخاباتی است.

عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب هم درباره حمله رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه و نحوه واکنش احتمالی حزب‌الله نوشت: روزهای پیش‌ رو غافلگیری‌هایی در پی دارد که به نفع تل‌آویو و متحدان عربش نیست. وی افزود: رهبران حزب‌الله در میان درخواست‌های مکرر برای پاسخ، جلسه‌ای برگزار کردند و بعید نیست این درخواست‌ها بازتابی داشته باشد. هر کس گزارش‌های نظامی اسرائیلی را دنبال کند، درمی‌یابد که احتمال جنگ در جبهه شمالی با حزب‌الله وجود دارد. همچنین هرکس گفت‌وگوی تلویزیونی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله با شبکه المیادین (پنجشنبه بیست‌وپنجم دی) را مشاهده کند به این اعتقاد راسخ می‌رسد که تشدید وضع در جبهه جنوبی لبنان بعید نیست. نصرالله در این گفت‎وگو اعلام کرده بود حزب‌الله موشک «فاتح 110» دارد که هر هدفی را در فلسطین اشغالی از دورترین نقاط در شمال تا دورترین نقاط در جنوب می‌تواند هدف قرار دهد و برد آن 200 کیلومتر است. وی تاکید کرد مقاومت در جبهه جنوبی در آمادگی کامل است و اولویت آن مقابله با دشمن صهیونیستی است.

در یک اظهار نظر دیگر، پایگاه خبری شبکه تلویزیونی ام.تی‌وی در تحلیلی نوشت: براساس برآوردها و پیش‌بینی‌های محافل نزدیک به حزب‌الله، پاسخ حزب‌الله به این تجاوز امری حتمی خواهد بود که در آن تردید وجود ندارد؛ اما حزب‌الله در قبال این تجاوز، واکنشی انفعالی و مردد نخواهد داشت و ضربه خود را در زمان مناسب و با آرامش و قاطعیت بر دشمن صهیونیستی وارد خواهد کرد. بیانیه صادره از سوی حزب‌الله نیز نشان داد این حزب تنها به تسلیت گفتن شهادت رزمندگانش اکتفا کرد و باب هرگونه تفسیر و تحلیل درباره نحوه پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی را باز گذاشت.

فرمانده سپاه پاسداران: صهیونیست‌ها منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ، محمدعلی ‌الله‌دادی که در حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسید تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، در این پیام افزوده است: شهادت ابنای امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب‌الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریست رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ متحد اسلامی شکل گرفته است. مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.

جعفری تاکید کرده است: دشمنان کینه‌توز اسلام ناب محمدی گمان می‌کنند با مقابله حقیرانه خود و از سر ذلت و خواری در یک جا با اهانت به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام(ص) و مقدسات مسلمانان و جای دیگر با ترور مجاهدان عرصه پرنفوذ انقلاب اسلامی می‌توانند مانع تحقق وعده‌های الهی شوند. امروز همه جوانان، در جهان اسلام «جهاد مغنیه»اند و همه پاسداران انقلاب اسلامی «الله‌دادی». این شهادت‌ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند. آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که در صحنه‌ جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق‌بخشی به حمایت‌های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست. یقینا این خون‌های نابحق ریخته برجستگان و برگزیدگان امت اسلامی، وعده حضرت امام خمینی(ره)را در آزادی قدس شریف، به موعود خود نزدیک‌تر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها