مجری ویژه و قائم‌مقام وزیر راه شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: هم‌اکنون 40 هزار واحد مسکن مهر در نقاط مختلف کشور بدون متقاضی است که در حال برنامه‌ریزی برای حل این مشکل هستیم.
کد خبر: ۷۵۸۹۶۷

احمد اصغری‌مهرآبادی دیروز در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار جام‌جم درخصوص تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر که در محدوده شهرها بوده و بدون امکانات آموزشی، تفریحی و... است، افزود: اکنون 40 هزار واحدمسکن مهر متقاضی ندارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی جلساتی را برای بررسی و حل این مشکل تشکیل می‌دهند تا با برآورد هزینه و قرار دادن امکانات در آن محل‌ها، مشکل تحویل این واحد‌ها نیز حل شود. وی از تصویب بودجه حدود ده هزار میلیارد تومانی برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر از سوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰ هزار واحد ساخته شده مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی و روبنایی است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال 200 هزار واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در زمان تحویل این واحدها 90 درصد پروژه مسکن مهر در کشور پیشرفت خواهد داشت.

مهرآبادی افزود: از مجموع دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر، یک میلیون و 680 هزار واحد ساخته شده‌ و یک‌میلیون و 252 هزار واحد دیگر هم افتتاح شده و 200 هزار واحد هم تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که در ابتدای دولت تدبیر و امید، کار احداث 340 هزار واحد مسکن مهر متوقف شده بود، گفت: این در حالی بود که 85 هزار واحد دیگر بدون متقاضی بود که برای حل این مساله از سال گذشته تاکنون پنج دوره جلسه استانی در استان‌های کشور برگزار کرده‌ایم. وی با بیان این‌که توانستیم 220 هزار واحد متوقف شده را فعال کنیم، افزود: برای 120 هزار واحد باقی‌مانده نیز از طریق شیوه‌نامه سازمان ملی زمین و مسکن اقدام می‌کنیم تا آنها نیز فعال و تعیین‌تکلیف شود. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه با اشاره به این‌که در ابتدای دولت یازدهم با افزایش سقف اعتبارات مسکن مهر از 48 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان موافقت شد، بیان کرد: با این اقدام شورای پول و اعتبار مجوز افزایش وام‌های 20 و 22 میلیون تومانی به 25میلیون‌ تومان صادر شد. دومین مصوبه شورای پول و اعتبار نیز مربوط به بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر بود که براین اساس زمان بازپرداخت از 15 سال به 20 سال افزایش یافت.

مهرآبادی با تأکید بر مصوبه برداشت از آورده متقاضیان برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی با روح قانون ساماندهی مغایر است، از مهلت یک‌ماهه وزیر راه برای حل مشکلات به‌وجود آمده به‌واسطه این مصوبه برای مردم خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مصوبه برداشت از آورده متقاضیان برای اجرای پروژه‌های زیربنایی مسکن مهر در دولت یازدهم لغو نشد، اظهار کرد: بنده قراردادهای مسکن مهر پردیس را بررسی کردم که مشخص شد قراردادها قبلا بسته شده و در این دولت اجرا شده است. مهرآبادی با بیان این‌که هیچ‌کس حق ندارد فراتر از دستورالعمل شماره ۳ افزایش قیمت مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی پولی دریافت کند، گفت: فقط در پروژه کیسون پرند و پردیس مبالغ اضافه‌تری از متقاضیان دریافت خواهد شد.

وی درباره تحویل واحدها و همچنین سند واحدهای مسکن مهر افزود: اکنون 670 هزار واحد مسکن مهر دارای سند ثبتی است که تا پایان سال این میزان افزایش خواهد داشت. البته قبلا مبنا بر این بود که هزینه ثبت سند که یک میلیون تومان است برعهده خریدار باشد، اما با توجه به این‌که خریداران معمولا از قشر ضعیف و کم درآمد جامعه هستند، طی جلساتی که با سازمان ثبت اسناد داشتیم، این موضوع را نیز رفع کردیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سال 94 همه کارهای مسکن مهر به پایان خواهد رسید، اما ممکن است تحویل بخشی از واحدها به سال 95 موکول شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها