وزیر نیرو با تاکید بر این‌که هر مدیری در شرکت‌های آبفا را که در رابطه با کیفیت آب بی‌توجهی کند، نمی‌توانیم در مجموعه وزارت نیرو حفظ کنیم، گفت: کیفیت آب شرب برای وزارت نیرو خط قرمز است.
کد خبر: ۷۵۳۹۹۲

به گزارش فارس، حمید چیت‌چیان دیروز در حاشیه دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت آبفا در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا درخصوص کیفیت آب تهران، گزارشی به شما ارائه شده است، افزود: کیفیت آب شرب برای وزارت نیرو خط قرمز است و ما بزرگ‌ترین شبکه آزمایشگاهی کشور را در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی داریم و دائم کیفیت آب کنترل می‌شود.

وی افزود: کنترل کیفیت آب نه فقط توسط آزمایشگاه‌های متعلق به وزارت نیرو، بلکه توسط وزارت بهداشت هم که آزمایشگاه‌های مستقلی دارد، به طور مستقل نمونه‌گیری می‌شود.

چیت‌چیان تاکید کرد: البته در تابستان میزان آب موجود در سدهای اطراف تهران به حداقل رسید و بنابراین نسبت مخلوط کردن آب سطحی و آب چاه‌ها نسبت آب چاه‌ها افزایش پیدا کرد، پس طبیعی است که یک مقدار ممکن است نیترات آب بالا برود، ولی ما با اختلاط آب این موضوع را کنترل کردیم.

وی با اشاره به این‌که کنترل در مخازن باعث شد تا میزان نیترات آب در هیچ نقطه‌ تهران از حد مجاز و استاندارد بالاتر نرود، تصریح کرد: خوشبختانه اخیرا با ورود آب سد ماملو به تهران در آن مناطقی که نیترات آب بالا بود، با اختلاط سد ماملو توانستیم مشکل نیترات آب را حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها