مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران با اشاره به راه‌اندازی پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: با توجه به وضعیت پیشرفت پروژه‌ها، وعده وزیر نفت برای افزایش صد میلیون مترمکعبی تولید گاز در سال 93 تا دی‌ماه تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۸۲۸۶

به گزارش ایرنا، مرتضی امامی دیروز با تشریح آخرین وضعیت احداث پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: این پالایشگاه با ورود گاز ترش، کار خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: واحد چهارم پالایشگاه فازهای 17 و 18 نیز در اوایل سال آینده در مدار فعالیت قرار می‌گیرد.

مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با اشاره به برنامه وزارت نفت برای افزایش صد میلیون مترمکعبی گاز در سال جاری، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، فاز 12 باید 50 میلیون مترمکعب، فازهای 15 و 16 حدود 37.5 میلیون مترمکعب و فازهای 17 و 18 نیز باید 12.5 میلیون مترمکعب گاز در روز تولید می‌کردند.

امامی ادامه داد: البته با توجه به پیشرفت خوب پروژه‌ها میزان تولید از مقدار پیش‌بینی شده نیز فراتر خواهد رفت و بر این اساس است که برخی مقامات وعده افزایش 140میلیون مترمکعبی تولید گاز در سال جاری را مطرح کردند.وی گفت: با توجه به وضعیت پیشرفت پروژه‌ها وعده وزیر نفت برای افزایش صد میلیون مترمکعبی گاز در سال 93 تا دی‌ماه تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: در ساخت این پروژه تلاش شده که از تجهیزات و کالاهای تولید داخل استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها