پزشکان اعلام کردند به چشمان دکتر انوری آسیب جدی وارد نشده است

مدیر بیمارستان؛ قربانی جدید اسیدپاشی

مدیر بیمارستان ضیائیان تهران، شامگاه شنبه در نزدیکی خانه‌اش در ده‌ونک قربانی اسیدپاشی شد و پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی دو موتورسوار اسیدپاش آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۴۴۳۹۴

به گزارش جام‌جم، دکتر سیامند انوری، ساعت، 19 و 55 دقیقه، وقتی وارد خیابان یازدهم ده‌ونک شد ناگهان دو مرد نقابدار که لباس سیاه به تن داشتند، با موتورسیکلت راهش را سد کرده و یکی از آنها با باز کردن در خودرو، دکتر انوری را کتک زد و همدستش، مایعی را به سر و صورت او پاشید و دو نفری از محل فرار کردند.

اقدامات اولیه امدادگران اورژانس

سخنگوی اورژانس کشور در این باره به جام‌جم گفت: ساعت 20 و 2 دقیقه با گزارش وقوع این حادثه اسیدپاشی از سوی مردی به سامانه 115 اورژانس، امدادگران به محل حادثه اعزام شده و مشاهده کردند مدیر بیمارستان ضیائیان قربانی اسیدپاشی شده است.

مجتبی خالدی افزود: پس از درمان اولیه، مرد مصدوم به دلیل این‌که دچار سوختگی با اسید از ناحیه پیشانی و چشمانش شده بود، به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران منتقل شد. پزشکان برای درمان وی وارد عمل شده، اما به دلیل این که اسید به چشمان پزشک آسیب وارد کرده بود، او با هماهنگی‌های لازم به بیمارستان فارابی منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

بازبینی دوربین‌های مداربسته از سوی پلیس

با دستور قضایی، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت تهران برای شناسایی عاملان این حادثه آغاز شده است.

در این مرحله کارآگاهان با حضور در محل حادثه و تحقیق از شاهدان حادثه اظهارات آنها را ثبت کرده و متوجه شدند در خیابانی که اسیدپاشی رخ داده چند مرکز مجهز به دوربین مداربسته بودند که بازبینی فیلم این دوربین‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفته است.با وقوع این حادثه، روز گذشته دکتر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان فارابی از نزدیک در جریان وضع درمان دکتر انوری قرار گرفت و توصیه‌های لازم را به تیم معالج ارائه کرد.

برخورد قاطع قضایی با عاملان اسیدپاشی

ساعاتی پس از حضور وی، دکتر محمدرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به دیدار مدیر بیمارستان ضیائیان رفت و در جریان روند درمان این پزشک قرار گرفت.

او در جمع خبرنگاران گفت: عمده نگرانی ما از آسیب‌دیدگی چشمان دکتر انوری بود که خوشبختانه چند جراحی روی وی انجام شده و به جز چشم‌ها در پیشانی نیز دچار آسیب‌دیدگی شده بودند. آسیب‌های چشمی بالا نبود و سلامت خود را باز خواهند یافت.

زالی افزود: امیدواریم دستگاه‌های امنیتی هر چه سریع‌تر عاملان این حادثه را شناسایی و بازداشت کنند.

وی با تاکید بر این‌که براساس آخرین اطلاعات ما عاملان این حادثه هنوز دستگیر نشده‌اند، خاطرنشان کرد: این حادثه در مسیر تردد دکتر انوری به سمت خانه رخ داد؛ ولی از نحوه انجام این کار و حواشی آن می‌توان فهمید که این کار با برنامه‌ریزی مشخصی انجام شده است. به طور جد پیگیر این موضوع هستیم و از دکتر انوری نیز خواستم تا اجازه پیگیری این حادثه از دستگاه‌های ذی‌ربط را به ما بدهند تا این موضوع کشف شود. از مسئولان قضایی نیز می‌خواهیم پس از دستگیری عاملان این اسیدپاشی، برخورد قاطعانه قضایی با آنها داشته باشند تا شاهد حوادث دیگری در این رابطه نباشیم.

گفته‌های شاهدان حادثه

با وقوع این حادثه زنی که از همسایگان پزشک مصدوم بود، دیروز به جام‌جم گفت: ساعت 8 شب، با شنیدن صدای کمک‌خواهی از داخل کوچه و به صدا در آمدن زنگ‌های ساختمان، همراه دیگر ساکنان سراسیمه از ساختمان خارج شدیم. به محض باز کردن در، دکتر انوری را دیدیم که با دستانش سر و صورتش را گرفته و فریاد می‌زند «صورتم با اسید سوخت، کمکم کنید.» لباس‌هایش با اسید سوراخ شده بود. او را به داخل ساختمان بردیم و با حضور همسرش در محل، با آب شروع به شستن سر و صورت وی کردیم تا به او آسیب بیشتری نرسد. بعد به پلیس و اورژانس هم خبر دادیم.

وی اضافه کرد: دکتر خودروی خود را در خیابان بالایی رها کرده بود که همسایه‌ها آن را مقابل خانه آوردند. بررسی خودرو نشان می‌داد بخشی از صندلی‌های آن با اسید سوراخ شده است. دستان شوهرم نیز هنگام انتقال خودرو با اسید آسیب‌دیده که خوشبختانه آسیب‌دیدگی جدی نیست. پزشک مصدوم حدود هشت سالی می‌شد که در این مجتمع زندگی می‌کرد و با کسی اختلافی نداشت و نمی‌دانیم به چه علت قربانی اسیدپاشی شده است.دکتر محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی تهران نیز درباره آخرین وضع پزشک مصدوم به جام‌جم گفت: دکتر انوری، پزشک مصدوم همچنان تحت‌ درمان قرار دارد. تمهیدات لازم برای درمان وی انجام شده است و تا پنج روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران نیز دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، دو مرد موتورسوار فراری با جوهرنمک پزشک تهرانی را هدف اسیدپاشی قرار داده بودند که تحقیقات در این زمینه در پلیس آگاهی ادامه دارد.

شکایتی ندارم

مدیر بیمارستان ضیائیان پس از بهبود حالش به فارس گفت: حالم خوب است و از خدا می‌خواهم که عاملان اسیدپاشی را هدایت کند.دکتر سیامند انوری افزود: دیشب سوزش چشم داشتم که پزشکان پس از معاینه، روی چشمم عمل جراحی انجام دادند. درد پوستم برطرف شده و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنم. خدا را شکر این حادثه به خیر گذشت؛ زیرا می‌توانست خیلی بدتر از این باشد. آرزو می‌کنم خدا عاملان اسیدپاشی را ببخشد، کینه‌ای از کسی به دل ندارم و شکایتی هم ندارم، حتی اگر بدانم که چه کسی بوده است، دعا می‌کنم خدا به راه راست هدایتش کند.

در حالی که اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دیروز از دستگیری عامل اسید پاشی خبر داده بود، یک مقام آگاه در پلیس تهران گفت تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و هنوز عاملان اسیدپاشی دستگیر نشده اند. پس از دستگیری متهمان در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها