تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع از گروه‌های غذایی مختلف. اما این جمله در ظاهر ساده است، زیرا ما در طول روز خوراکی‌های متنوعی می‌خوریم، بی‌آن‌که بدانیم کدام‌یک از آنها برای بدن مفید است و کدام یک ممکن است ضررهایی داشته باشد یا ممکن است در طول روز چند‌بار تنقلات مورد علاقه‌‌مان را بخوریم و از دیگر گروه‌های غذایی غافل شویم یا هنگام گرسنگی هر چه دم دستمان باشد، بخوریم و به کیفیت آن اهمیت ندهیم، در حالی که ما باید از بهترین مواد مغذی استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۴۳۵۵۲

شاید توجه به چنین مسائلی منجر به ساخت برنامه «مزه غذای ایرانی» شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی و اجرای امیرعلی نبوی از شبکه نسیم پخش می‌شود.

برنامه مزه غذای ایرانی فقط به معرفی غذاهای خوش‌آب و رنگ سنتی و ایرانی اختصاص ندارد، بلکه سازندگان این اثر نگاه تازه‌ای به موضوع تعذیه داشته و با بهره بردن از ترفندهای جذاب در برنامه‌سازی به جذابیت‌های بصری این برنامه اضافه کرده‌اند.

برنامه مزه غذای ایرانی به غذا به عنوان یک فرهنگ که نشان دهنده ملیت است، توجه کرده و بیننده با تماشای این برنامه همراه با دوربین و مجری این برنامه راهی بازارهای مختلف می‌شود و در آنجا غذاهای مقوی را می‌بیند و با خواص آنها آشنا می‌شود. در واقع تحقیق و تصویربرداری میدانی از راهکارهای مناسب سازندگان این اثر برای جذابیت‌بخشی به آن است.

در این برنامه تاریخچه خوراکی‌های مختلف بررسی می‌‌شود. البته این تاریخچه همراه با تصاویر بکر نشان داده می‌شود تا ذائقه بیننده برای استفاده از این غذای خوش‌آب‌و‌رنگ تحریک شود. در واقع برنامه مزه غذای ایرانی تلاش می‌کند تا فرهنگ و سنت‌های غذاهای ایرانی را به مردم یادآوری کرده و به این وسیله آنها را حفظ کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه اجرای آن است که نه فقط اجرای خشک و رسمی نیست، بلکه نبویان با چاشنی طنز سعی کرده این برنامه را دیدنی‌تر کند.

دوربین و مجری برنامه مزه غذای ایرانی فقط به سراغ غذاها نمی‌رود، بلکه گاهی هم سری به فروشگاه عرضه تنقلات می‌زند و درباره خواص آجیل‌ها هم توضیح می‌دهد. قرار دادن بخش‌های متنوع در این برنامه نشان می‌دهد که مزه غذای ایرانی از پشتوانه تحقیقاتی مناسبی بهره برده است. لوکیشن‌های هر قسمت از برنامه متفاوت است و فقط به تهران خلاصه نمی‌شود و مزه‌های مختلف از غذاهای اقصی نقاط ایران به مردم معرفی می‌شود.

فاطمه عودباشی ‌/ ‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها