سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین اقدامات قوه قضاییه در تقویت امنیت اجتماعی و پیشگیری از بروز حوادثی مشابه اسیدپاشی گفت: با توجه به این‌که اسیدپاشی، جرم بسیار خشنی است و آثار بسیار بدی برای فردی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، دارد به نظر می‌رسد باید در قوانین مجازات اسیدپاشی تجدیدنظر کرد و این در دستور کار قوه قضاییه است.
کد خبر: ۷۳۷۰۲۶

به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشستی خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می‌داد، تاکید کرد: دستگاه قضایی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا حوادث اینچنینی تکرار نشود و ما از سیستم انتظامی خواسته‌ایم تا مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: هیچ یک از موارد اسیدپاشی که در 60 سال گذشته در کشور اتفاق افتاده با انگیزه‌های سیاسی یا مذهبی نبوده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان نیز شواهد و قرائن نشان می‌دهد این اقدام از سوی یک فرد انجام شده و چون عامل اسیدپاشی دستگیر نشده، نمی‌توان در مورد انگیزه او و جزئیات اظهارنظر قطعی کرد.

وی گفت: پس از این حادثه در اصفهان، اقدامات مجرمانه‌ای در حاشیه روی داد از جمله انتشار خبر دروغ و دادن نسبت‌های ناروا که دادستانی در این زمینه وظیفه پیگیری دارد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با بیان این‌که مسئولان ذی‌ربط در حوزه فضای مجازی در وزارت ارتباطات قول داده‌اند جلوی انتشار بخش عمده‌ای از محتوای مجرمانه در فضای مجازی را بگیرند، گفت: دادستان کل کشور نیز قول داده است اگر به هر طریقی محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی حذف نشود ورود خواهد کرد و از انتشار چنین مضامینی جلوگیری می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسنی‌اژه‌ای افزود: مسئولان ذی‌ربط قبل از پایان فرصت یکماهه‌ای که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شده بود، قول دادند نهایت تلاششان را خواهند کرد تا زمینه‌ای فراهم کنند که هم شبکه‌های اجتماعی را در اختیار داشته باشیم و هم از انتشار محتوای مجرمانه و فاسد در آن جلوگیری شود.

وی گفت: کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه در ده روز اخیر تشکیل جلسه داد و دوشنبه (دیروز) نیز جلسه‌ای فوق‌العاده داشت که مسئولان قول دادند اگر نتوانند محتوای مجرمانه را کاملا حذف کنند حداقل بخش عمده از آن برطرف شود.

همچنین معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پرونده غنچه قوامی گفت: برای این پرونده نه حکمی صادر شده و نه ختم رسیدگی اعلام شده است.محسنی‌اژه‌ای افزود: ختم جلسه دادگاه با ختم رسیدگی به پرونده تفاوت دارد، برخی افراد و رسانه‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها