معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص برخورد با بانک‌های خاطی که از مصوبه شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی تمکین نمی‌کنند، گفت: تا کنون با 6 بانک خاطی برخورد شده است و یک بانک هم جریمه 80 میلیارد تومانی شده است.
کد خبر: ۷۱۴۰۲۰

حمید تهرانفر، در گفت‌وگو با ایلنا افزود: عدم رعایت مصوبه مقام سیاست گذار به این دلیل نیست که بانک‌ها دوست دارند نرخ سود سپرده بیشتری را به مشتری‌های خود پرداخت کنند، بلکه نگرانی در خصوص از دست دادن سپرده‌گذاران در نظام بانکی موجب بروز چنین اتفاقی شده است.

وی با اشاره به این که کاهش منابع موجب وحشت بانک‌ها می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل دست به کارهایی می‌زنند که خارج از چارچوب بانک مرکزی است.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: بانک‌ها به طور مستقیم نرخ‌ها را افزایش نمی‌دهند بلکه گفته‌اند ما کل نرخ سود را اول و یا پایان دوره می‌پردازیم و اعتقادشان بر این است که نرخ ۲۲ درصد مصوب را می‌پردازیم که البته در عمل هیچ کدام از آنها این نرخ ۲۲ درصد مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت نمی‌کنند و مورد تایید ما نیستند.

وی با بیان این مطلب که باید نگرانی بانک‌ها برای کاهش سپرده‌ها را کاهش دهیم، افزود: در صورتی‌که بانکی قصد رودررویی مستقیم با بانک مرکزی را داشته باشد ما چاره‌ای جز برخورد قاطع نخواهیم داشت.

تهرانفر، ابزار نظارتی بانک مرکزی دراین خصوص راقدرتمند خواند و افزود: به عنوان مثال یکی از بانک‌های متخلف را ما نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان جریمه کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها