برترین مترجم‌های صوتی

همه‌جا به زبان خودتان صحبت کنید

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن موفق به طراحی نوعی دستگاه بی‌سیم فاقد باتری شدند که قادر به تبادل اطلاعات در شبکه Fi ـ Wi است. این نمونه آزمایشی، انرژی مورد نیاز خود را از خود سیگنال‌های Fi ـ Wi، تلویزیون، رادیو و تلفن همراه به دست می‌آورد.
کد خبر: ۷۱۳۵۰۵

مهندسان علوم رایانه همواره به دنبال راهی بوده‌اند تا با به کارگیری سیگنال‌های رادیو، تلویزیون و فرستنده‌های شبکه تلفن همراه، انرژی مصرفی دستگاه‌ها را فراهم و آنها را از منابع انرژی سیمی بی‌نیاز کنند. اگرچه مدارات کم قدرت به وسیله امواج رادیویی شارژ می‌شود، اما انتقال اطلاعات در شبکه Fi ـ Wi ده‌ها هزار برابر بیشتر انرژی می‌طلبد. پژوهشگران برای برون رفت از این چالش، دستگاه را طوری طراحی کرده​اند که مخابره اطلاعات را به صورت غیرفعال انجام دهد؛ یعنی به جای این که برای ارسال پیام انرژی مازاد مصرف شود، دستگاه از امواج رادیویی موجود در محیط که از سایر منابع ساطع شده ‌است کمک می‌گیرد. برای نمونه، دستگاه برای ارسال پیام به یک گوشی هوشمند، ابتدا آنتن خود را به اطراف می‌چرخاند تا سیگنال‌های نزدیک‌ترین مسیریاب Fi ـ Wi را جذب کرده و انتشار دهد. سپس نرم‌افزاری که روی تلفن همراه نصب شده، داده‌های دریافتی را با توجه به شدت و ضعف سیگنال‌ها تحلیل خواهد کرد.

نمونه پیشین این محصول فقط می‌توانست با دستگاه‌های مشابه خودش ارتباط برقرار کند و کارآیی آن در حد روشن کردن LED، آشکارساز حرکت، شتاب‌سنج و دکمه‌های لمسی بود. طی ارتقاء و اضافه قابلیت‌های Fi ـ Wi، کارکرد دستگاه نیز افزایش یافت. با تعبیه چند حسگر در نقاط مختلف منزل می‌توان از دستگاه‌های فاقد باتری که امکان برقراری ارتباط درون شبکه‌ای را دارند به منظور کنترل تجهیزات حرارتی و سایر خدمات بهره برد. دستگاه‌های هوشمند تنظیم حرارت​مانند Nest​ که اکنون در بازار موجود است اغلب به علت برد کم پاسخگوی نیاز مشتریان نیست. فقط کافی است یک حسگر فاقد باتری مجهز به Fi ـWi که چندان هم گرانقیمت نیست در پشت مبل یا کابینت نصب شود تا این دستگاه‌های هوشمند تنظیم حرارت کارآمدتر عمل کنند.

technologyreview / مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها