عراقچی، روانچی، برنز و شرمن بر سر یک میز

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا امروز در ژنو

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: نشست ایران و گروه 1+5 به احتمال بسیار زیاد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، اما سطح آن هنوز مشخص نیست.
کد خبر: ۷۰۲۱۷۱

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران افزود: ما از فرصت حضور همه هیات‌ها و وزیران امور خارجه شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده خواهیم کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران همچنین اظهار کرد: ممکن است پیش از این نشست در سازمان ملل، یک یا دو جلسه به صورت دوجانبه بین وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا در سطح پایین‌تر یا حتی چندجانبه و کارشناسی برگزار شود. وی تصریح کرد: رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که این ملاقات‌ها در چه سطحی انجام خواهد شد، توضیح داد: احتمال مذاکره در هر سطحی وجود دارد؛ واقعیت این است که ما هر زمان احساس کنیم به مذاکراتی دوجانبه یا چندجانبه و حتی کارشناسی نیاز است، آن را برگزار می‌کنیم. در واقع ما بعد از هشت ماه به این نتیجه رسیده‌ایم که مذاکرات امری پیچیده و مقطعی است.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای در پاسخ به پرسش دیگری درباره مکان برگزاری دور بعدی مذاکرات نیز گفت: این مذاکرات به احتمال زیاد در اروپا و در شهر وین یا ژنو برگزار خواهد شد؛ بیشتر بستگی به زمان کار هیات‌ها و یا زمان‌بندی دوطرف دارد.

عراقچی در پاسخ به پرسشی درباره موارد اختلافی بین ایران و 1+5 توضیح داد: از آخرین باری که دوطرف مذاکره در وین 6 از یکدیگر جدا شده‌اند ما هیچ مذاکره دیگری نداشته‌ایم، همانجا هم تصمیم گرفته شد که هیات‌ها در مذاکرات تامل کنند تا به ارزیابی و راه‌حل منطقی برسند و دوباره روبه‌رو شوند.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که برخی از احتمال دورقمی شدن زمان توافق جامع (از نظر سال) خبر داده‌اند، گفت: آنچه مسلم است طرف مقابل خواهان زمان طولانی و ما خواهان زمان کوتاه‌تر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها