مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: تمام محموله‌های نفتی را که در اختیار بابک زنجانی بود، را در اختیار گرفته‌ایم که بخشی از آن را به فروش رسانده و باقی مانده آن نیز درحال فروش است.
کد خبر: ۷۰۱۳۷۹

سید محسن قمصری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: حدود شش کشتی در اختیار بابک زنجانی بود که هر کدام به طور متوسط ظرفیت دو میلیون بشکه نفت خام و فرآورده‌های نفتی را دارا بوده‌اند. پیش از این اتحادیه صادرکنندگان محصولات نفتی اعلام کرده بود که برخی دارایی‌های زنجانی به صورت نفت و فرآورده‌های نفتی است که در کشورهایی مثل چین انبار شده است. این مقام مسئول درباره فروش نفت خام توسط نهادهایی مانند نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: در دوره جدید به هیچ نهادی نفت خام برای فروش واگذار نکرده‌ایم.

قمصری افزود: در دولت قبل قرار بود برخی نهادها نفت خام بفروشند، اما پس از واگذاری دو محموله و مشخص شدن ناتوانی آنها در فروش، واگذاری نفت به آنها متوقف شده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: اگر بخش خصوصی بتواند محموله‌های نفت خام را در بازارهای جدیدی که ما در آنها فعالیت نداریم به فروش برساند، استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مشکلی برای واگذاری نفت خام به بخش خصوصی برای فروش نفت نداریم، اما آنها باید توان فروش نفت در بازار را داشته باشند.

وی گفت: هنوز برای فروش نفت خام، بخش خصوصی وارد نشده، اما برای فروش فرآورده‌های نفتی که با سهولت بیشتری انجام می‌شود، بخش خصوصی اقداماتی را شروع کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها