یافته های جدید پژوهشگران نشان داده است که فرآورده‌های پروبیوتیک حاوی باکتری‌هایی است که اثرات مفیدی در سلامت مصرف‌کننده دارد و موجب وزن‌سالم می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۲۲۴

به گزارش فارس، روده انسان حاوی انواع باکتری‌هاست؛ بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفید هستند و دسته‌ای از آنها که به باکتری‌های پروبیوتیک معروفند علاوه بر کمک به گوارش مولکول‌های پیچیده، ترکیباتی مانند ویتامین‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید است. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌هاست؛ فرآورده‌های پروبیوتیکی حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که اثرات مفیدی در سلامت مصرف‌کننده دارند.

روده اشخاصی که اضافه وزن دارند و بخصوص افراد چاق دارای ویژگی‌های خاصی است که به به‌هم ریختن تعادل بین انواع مختلف باکتری‌های روده منجر می‌شود و این مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های پروبیوتیک برای کم کردن وزن بهتر از رژیم غذایی است. در واقع مصرف پروبیوتیک به ترشح هورمون گرسنگی منجر می‌شود.

شب‌کارها خون‌ اهدا کنند

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند برای افرادی که در شیفت شب کار می‌کنند، اهدای خون روشی مناسب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

به گزارش ایسنا، خستگی ناشی از برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن به دلیل تاثیری که بر گلبول‌های قرمز خون می‌گذارد، می‌تواند احتمال ابتلای کارگران و کارمندان شیفت شب به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

پژوهشگران معتقدند که این تاثیرات می‌تواند با جایگزینی گلبول‌های قرمز جدید و تازه متعادل شود و به همین دلیل اهدای خون به این افراد توصیه می‌شود. اهدای خون تحریک‌کننده تولید گلبول‌های قرمز تازه و جدید است؛ بنابراین می‌تواند روشی ساده برای افرادی باشد که در شیفت شب مشغول به کار هستند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها