رئیس‌جمهور در پیامی به سران کشورهای اسلامی:

ماه رمضان به نام ماه صلح و رحمت نامگذاری شود

رئیس‌جمهور در ﭘﯿﺎم‌ﻫﺎی ﺗﺒﺮﯾﮏ ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ‌ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺣﻠﻮل ﻣﺎه مبارک رمضان، از آنان خواست تا با نامیدن این ماه مبارک به عنوان رمضان صلح و رحمت، همه تلاش خود را برای وحدت و برادری مسلمانان بکار گیرند.
کد خبر: ۶۸۹۱۴۸

به گزارش ایرنا، در بخشی از پیام رئیس‌جمهور به سران کشورهای اسلامی آمده است: امسال، مسلمانان در شرایطی به استقبال این ماه عبادت می‌روند که شعله‌های خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان اسلام زبانه می‌کشد و جهل و عصبیت، زمینه تحقق نقشه دیرین دشمنان اسلام در تفرقه افکنی و ایجاد زمینه‌های نزاع مذهبی و طایفه‌ای را فراهم کرده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرده است: ضروری است جهان اسلام یک‌بار دیگر پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و منادی صلح و عفو و رحمت در جهان باشد.

شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی بود

رئیس‌جمهور همچنین در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی‌بهشتی و در دیدار با خانواده این شهید، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید بهشتی بحق سیدالشهدای انقلاب اسلامی و حادثه فجیع هفتم تیرماه 1360 بود.

روحانی در این دیدار با بیان فرازهایی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره این شهید بزرگوار، به این عبارت که «بهشتی مظلوم بود و مظلوم زیست» اشاره و اظهار کرد: براستی ایشان یار و همدم حضرت امام خمینی(ره) بود و خداوند مقام این شهید خدوم و یاران گرانقدر ایشان را که با وی شهید شدند، متعالی گرداند.وی یکی از شاخصه‌های کم نظیر شهید بهشتی را بالا بودن آستانه تحمل وی ذکر کرد و گفت: شهید بهشتی با موافق و مخالف و حتی دشمن‌ترین افراد با سعه صدر به مذاکره و مناظره می‌نشست که مناظرات ایشان در صدا و سیما گواه این مدعاست.

در ابتدای این دیدار، رئیس‌جمهور از کتابخانه تخصصی و آرشیو بنیاد نشر آثار شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و موزه‌سرایی که شامل عکس و خاطرات آن شهید و نیز اتاق شورای انقلاب اسلامی که نخستین جلسات شورای انقلاب در این مکان برگزار می‌شد، بازدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها