6 ایراد لاریجانی به گزارش احمد شهید

تعیین گزارشگر ویژه برای ایران غیرقانونی است

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه دیروز در نشستی خبری، به گزارش جدید احمدشهید واکنش نشان داد و گفت: گزارشگر ویژه سازمان ملل مانند یک هنرپیشه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف علیه ایران اظهارنظر می‌کند.
کد خبر: ۶۵۷۱۷۲

همزمان نماینده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز گزارش گزارشگر ویژه این شورا درباره ایران را خلاف معیارهای بین‌المللی و بی‌اساس دانست.

به گزارش فارس، محمدجواد لاریجانی در نشست خود با اشاره به این‌که مسأله حقوق بشر چیز جدیدی نیست و ملت ما سال‌هاست با تعرضی با این نام آشنا هستند، گفت: اتهاماتی که به‌عنوان گزارش نسبت به حقوق بشر جمهوری اسلامی مطرح شده دارای اشکالات حرفه‌ای و رسوایی‌هایی بزرگ است. ما در مقابل این گزارش‌های قاطعانه ایستاده‌ایم و 35 سال است که با این تبلیغات آشنا شده‌ایم.

لاریجانی گفت: این گزارش‌ها و تبلیغات از تروریسم در کشور ما حمایت می‌کند. مثلا عنوان شده چهار نفر در یکی از استان‌های مرزی ما به خاطر تلاش برای تماس با سازمان ملل محکوم شدند. اسامی را گرفتیم دیدیم چهار عضو پژاک هستند و از ریگی و امثال اینها دفاع کردند. ایشان در گزارش خود لیست داده هفت نفر در تهران اعدام شدند در حالی که اینها الان زنده هستند.

وی گفت: احمد شهید مرتب می‌گوید چرا من را به ایران راه نمی‌دهید، در حالی که بیرون از ایران و در گزارش‌هایش حدود 3000 اتهام به ایران زده است. آمدنش به ایران برای بررسی نیست برای تبلیغات است. وی چگونه می‌خواهد 3000 اتهام را طی سه روز بررسی کند؟ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه همچنین گفت: ارتباط دادن مذاکرات حقوق بشر به مسائل هسته‌ای یک نمایش است و بیشتر شبیه یک توطئه است.

وی درخصوص رفع حصر سران فتنه گفت: همه ما دوست داریم همه آزاد باشند و حصر و زندان مطبوع نیست. برای این افراد پرونده‌ای با ابعاد قضایی و امنیتی تشکیل شده است. ای کاش فتنه اتفاق نمی‌افتاد و ما با این دو عزیز همکاری داشتیم. من وقتی در مورد این افراد حرف می‌زنم در مورد دو غریبه حرف نمی‌زنم؛ این دو از دوستان ما بودند. امیدواریم شاهد رفع حصر پس از به نتیجه رسیدن مقامات قضایی و امنیتی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها