مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی ۱۵ سال گذشته در منطقه سیستان 2227 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده که تداوم آن امنیت اشتغال را به طور جدی تهدید می‌کند.
کد خبر: ۶۴۷۱۸۰

رضا نجفی افزود: متاسفانه متوسط میانگین بارندگی سالانه در شمال استان ۶۰ میلی متر بوده که طی سال‌های اخیر به ۴۰ میلی‌متر کاهش یافته و تداوم این موضوع نگرانی‌هایی برای بخش کشاورزی به وجود آورده است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: نگرانی بزرگ‌تر این است که میانگین تبخیر سالانه هم در شمال سیستان و بلوچستان چند برابر معدل‌ کشوری و ملی است. میزان تبخیر در این منطقه بیش از ۴۰۰۰ میلی‌متر است.دبیر ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به تلفات آب در جنوب استان نیز اشاره و تاکید کرد که نباید سالانه ۱۸۰۰ میلیارد مترمکعب آب از مرزهای کشور خارج شود، با ذخیر سازی این مقدار می‌توان اراضی بیشتری را به زیر کشت برد.

نجفی درباره توانمندی‌های بخش کشاورزی این استان نیز گفت: یکی از استعداد‌های ویژه و منحصر به فرد استان، داشتن اقلیمی چهار فصل برای کشت انواع محصولات کشاورزی است و بالا بودن ظرفیت‌ کشاورزی بویژه در بخش محصولات خارج از فصل استان، کشور را از وابستگی‌ به یک محصول خاص بی‌نیاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها