سیانوژن تا به حال هفت میلیون دلار برای ساخت سیستم عاملی جدید بر مبنای اندروید جمع‌آوری و عزم خود را جزم کرده تا محصول جدیدش را به سومین سیستم‌عامل محبوب دنیا پس از اندروید و آی او اس تبدیل کند.
کد خبر: ۶۰۱۸۰۲

سیانوژن شرکت یک نفره‌ای بود که از چهار سال پیش فعالیت خود را با انتشار رام‌های دست نخورده و اصلی اندروید برای تلفن‌های هوشمند مختلف شروع کرد. برای نمونه هنوز هم بسیاری از سازندگان، نسخه چهارم اندروید را برای تلفن‌های قدیمی‌شان عرضه نکرده‌اند، اما با استفاده از رام‌های سیانوژن می‌توانید جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را آن هم به صورت خالص روی تلفن هوشمند خود بریزید.

کرت مک مستر، مدیرعامل سیانوژن ادعا کرده شرکتش بیش از هشت میلیون کاربر دارد و معتقد است تعداد واقعی کاربران رام‌های سیانوژن چیزی در حدود دو یا سه برابر این رقم است. به گفته او، ویندوزفون قطعا بازیکن سوم دنیای سیستم عامل های موبایلی خواهد بود؛ اما او معتقد است سیانوژن کاربرانی به همان میزان کاربران ویندوزفون یا بیشتر دارد.

رشد گسترده سیانوژن جالب توجه است، آن هم از آن نظر که نصب سیانوژن با سختی‌هایی همراه است. برای نمونه یکی از راهنماهای نصب سیانوژن روی مدلی از یک تلفن دارای 23 مرحله است؛ جالب‌تر از آن این که در راهنما اشاره شده نصب این رام ممکن است به تلفن شما آسیب بزند و ضمانت آن را باطل کند. از طرفی هم نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که سیانوژن در حقیقت آخرین نسخه از سیستم عامل اندرویدی را که سازنده های تلفن همراه به‌روزرسانی آن را به دست فراموشی می‌سپارند، برای اکثر مدل‌های اندرویدی به ارمغان می‌آورد و در حقیقت عمر دستگاه را افزایش می دهند. بتازگی سیانوژن یک برنامک جدید دوربین و سیستم پیام‌دهی ایمن‌تری را سر و سامان داده است. جمع‌آوری این رقم پول به سیانوژن کمک کرده تا یک تیم 17 نفره را تشکیل دهد. این شرکت مذاکراتی را با یک تامین‌کننده قطعات سخت‌افزاری انجام داده که ممکن است در نهایت به تولید یک گوشی اختصاصی از طرف سیانوژن منجر شود. یکی از اعضای سیانوژن معتقد است گوشی‌های اندرویدی که امروزه تولید می‌شود بیشتر جنبه تجملاتی و تزئینی دارد و تمام قابلیت‌های آن برای همه افراد قابل استفاده نیست. او می‌گوید که سیانوژن قصد دارد تا هر چه بیشتر این دستگاه‌ها را کاربردی‌تر و از سویی ایمن‌تر کند. اظهاراتی که هنوز واکنش گوگل به‌عنوان توسعه‌دهنده اصلی اندروید را در پی نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها