جلسه نمایش فیلم «رسوایی» و تجلیل از مسعود ده‌نمکی چهارشنبه شب در مدرسه علمیه معصومیه قم توسط بسیج این مدرسه برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۵۳۲۳

امیر امیرگان جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه درباره اکران خصوصی این فیلم به فارس گفت: در ابتدای این مراسم دلیل پخش فیلم را برای حضار توضیح دادم و متذکر شدم «به عنوان بسیج این مدرسه و با توجه به موضوع فیلم و تاثیرگذاری آن در فضای فرهنگی کشور لازم بود درباره آن صحبت شود و نقطه‌نظرات طلاب در این باره گفته شود. ما میان کارگردانانی مانند آقای ده‌نمکی و روشنفکرانی مانند اصغر فرهادی تفاوت قائلیم و تا زمانی که مسعود ده‌نمکی از نیروهای انقلابی باشد و در ذیل منویات رهبری حرکت کند از او حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این نشست مسعود ده‌نمکی دلیل ورودش به سینما و سختی‌های ورود به این عرصه را برای حضار گفت و خاطرنشان ساخت: «رسوایی» را در راستای شناساندن روحانیت واقعی ساختم. نمونه‌هایی از شخصیت روحانی فیلم حاج یوسف کم نداشته و نداریم.

امیرگان در ادامه گفت: پس از نمایش فیلم، دو نفر از طلاب به ارائه نقطه‌نظر خود درباره فیلم پرداختند، یکی از طلاب به نام محمد محقق نیشابوری «کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه شهید بهشتی تهران»، فیلم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: من فیلم را مثبت دیدم. به شخصه در حوزه سینما مطالعه داشتم و به عقیده من شخصیت این فیلم ملموس بود و ماجرای فیلم واقعی است. سیدقوام از علمای تهران از این دست کارها انجام دادند.وی در ادامه به ایرادات فنی فیلم اشاره کرد و گفت: ایراداتی فنی در فیلم مطرح است، اما محتوای فیلم خوب است. من فیلم را دو بار در تهران و یک​بار امروز با حضور کارگردان دیدم.

علیرضا نائینی «کارشناس ارتباطات از دانشگاه تهران» و طلبه مدرسه معصومیه هم فیلم را خوب دانست و گفت: پیش از این فیلم را ندیده بودم، متعجبم چرا این‌قدر برای نمایش فیلم سروصدا شده است. وی در ادامه گفت: دلیلی برای پخش نشدن فیلم در مجامع طلاب و روحانیون نمی‌بینم طلاب باید فیلم را ببیند و نظر بدهند. به عقیده من تنها ایراد فیلم این است که چرا حاج‌یوسف خود را در مظان اتهام قرار می‌دهد.پیش از نمایش فیلم هم به دلیل سابقه انقلابی ده‌نمکی و دغدغه‌هایی که در این مسیر دارد و آثار ارزشمند وی از مسعود ده‌نمکی تجلیل شد و هدیه او که یک قاب عکس و چفیه بود توسط طلبه جانباز زارع اهداء شد.این نشست بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شد و همه طلاب مدرسه اظهارنظرهای خود را درباره فیلم به صورت مکتوب به کارگردان ارائه دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها