تلاش برای ایجاد محیط سالم و دوری از استرس و تنش در زندگی، یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری و درمان وزوزگوش است.
کد خبر: ۵۵۴۳۱۴

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا جعفری، رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران با بیان این مطلب گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد وزوزگوش، زندگی پرتنش و همراه با استرس است و با توجه به پیرترشدن جمعیت کشور و تاثیر آلودگی صوتی و آلودگی هوا بر حواس مختلف، احتمال بروز اختلالات عصبی‌شناختی مانند وزوزگوش بیشتر می‌شود. البته وزوز گوش اگر بیش از پنج دقیقه طول بکشد و در هفته چند بار تکرار شود، نیاز به مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی یا شنوایی‌شناس برای مشاوره و ارزیابی اولیه دارد. با بالارفتن سن افراد، احتمال بروز کم‌شنوایی و وزوزگوش بیشتر است و علاوه بر آن، سبک بد زندگی مانند عادت کردن به محیط‌های خیلی ساکت یا خیلی شلوغ باعث تشدید آن می‌شود.

پرهیز بیماران قلبی از مصرف بی‌رویه بهار‌نارنج

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: عصاره بهار‌نارنج سبب بالا رفتن‌فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.

حسین صادقی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: زنان باردار نیز از استفاده بیش از اندازه عصاره بهار‌نارنج خودداری کنند. وی استفاده از بهار‌نارنج را برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار موثر دانست و تاکید کرد: استفاده از بهار نارنج برای اشتها، بهتر‌شدن هضم غذا، کاهش وزن و جلوگیری از آلودگی‌های قارچی در طب چینی توصیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها