فرهنگ-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

بی‌پروایی فیلم‌های ضدفرهنگی در سینمای ایران

در نشست تخصصی روزنامه «جام‌جم» بررسی شد

بی‌پروایی فیلم‌های ضدفرهنگی در سینمای ایران

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ | نظر

چگونه یک جریان خاص از دهه 60‌، سینما را از مردمی بودن خارج کرد و در روندی تکاملی، امروز عامل تولید فیلم‌های ضدفرهنگی است؟

ببینید | جشن خانوادگی جان جهان

ببینید | جشن خانوادگی جان جهان

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶ | نظر

جشن هفدهم ربیع الاول میلاد نورانی پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق (ع) در مجموعه تفریحی ورزشی توچال برگزار شد.

مستند «مادر» عمیق‌ترین احساسات مادران شهدای هشت سال دفاع‌مقدس را به نمایش می‌گذارد

نمایش یک عمر عشق در صد ثانیه

مستند «مادر» عمیق‌ترین احساسات مادران شهدای هشت سال دفاع‌مقدس را به نمایش می‌گذارد

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶ | نظر

مستند ۱۰۰ ثانیه‌ای «مادر» با وجود زمان کوتاه خود، عمق احساسات و روایت قدرتمندی را به تصویر می‌کشد که توانسته است دل بسیاری از مخاطبان را تسخیر کند. این فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای با استفاده از یک جمله ساده، اما تأثیرگذار: «دوستش داشتم، خیلی»، سفری به دنیای عاشقانه‌ها و دلتنگی‌های یک مادر شهید را بازگو می‌کند. روایتی که عشق ابدی مادر به فرزندش را در قلب بیننده می‌نشاند و توانسته است با نمایش احساسات انسانی در خالص‌ترین شکل خود، نه‌تن‌ها در جشنواره‌های مختلف بدرخشد، بلکه در فضای‌مجازی نیز مورد استقبال گسترده قرار گیرد.

روایت یک دیالوگ طلایی : «دوستش داشتم، خیلی»

گفت و گو با کارگردان فیلم صدثانیه ای « مادر»، مستند پرمخاطب این روزهای فضای مجازی

روایت یک دیالوگ طلایی : «دوستش داشتم، خیلی»

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸ | نظر

« دوستش داشتم، خیلی »، باور اینکه یک فیلم تنها با این تک جمله ، تا این حد به عمق قلب بینندگانش رسوخ کند بسیار سخت است،‌ اما فیلم صدثانیه ای «مادر » ،با شیوه روایی شگفت انگیزش، تنها با همین یک جمله نبض فضای مجازی را در هفته دفاع مقدس در دست گرفته است، فیلم روایتی جذاب است از عاشقانه های یک مادر شهید و عشق ابدی‌اش به دردانه جهارده ساله‌اش.

ببینید | دفاع مقدس در قاب سینما

ببینید | دفاع مقدس در قاب سینما

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ | نظر

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است و در این میان درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. سینما نیز به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی کشور تا کنون سعی کرده است تا جانفشانی قهرمانان هشت جنگ تحمیلی را به تصویر بکشد. به همین مناسبت گوشه‌ای از آثار مهم سینمای دفاع مقدس آماده شده است که از طریق رمزینه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

سینمای دفاع مقدس جامانده از ادبیات پایداری

سینمای دفاع مقدس جامانده از ادبیات پایداری

۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ | نظر

در دنیای سینما هر کارگردانی فارغ از آنچه  اثری که می‌سازد در چه گونه‌ای جای می‌گیرد و چه هدفی را از ساخت اثر خود دنبال می‌کند و این‌که به‌دنبال فتح گیشه است یا گوشزد نکته‌ای انسانی به جامعه؛ در نهایت یک هدف را دنبال می‌کند و آن ساخت یک اثر تاثیرگذار در جامعه است.

محمود حکیمی درگذشت

محمود حکیمی درگذشت

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷ | نظر

محمود حکیمی ـ نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و پژوهشگر ـ از دنیا رفت.

پایان قصه خادمِ فرهنگ عاشورا 

زنده‌یاد «محمود حکیمی» از پیشکسوتان ادبیات دینی کشور طی نیم‌قرن فعالیت توانست با تالیف آثار ادبی و پژوهشی برای نوجوانان روشنگری کند 

پایان قصه خادمِ فرهنگ عاشورا 

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ | نظر

زنده‌یاد محمود حکیمی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام و از پیشکسوتان ادبیات دینی کشور بود که به‌تازگی ستاره عمر این اندیشمند کوشا در معرفی فرهنگ اسلام و تشیع در هشتمین دهه از عمر پربارش خاموش شده، اما برکات میراث ادبی، تاریخی و پژوهشی وی به‌خصوص برای نسل نوجوان تا همیشه جاوید خواهد ماند. 

وحدت اسلامی گمشده سینما و ادبیات

وحدت اسلامی گمشده سینما و ادبیات

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸ | نظر

باوجود آن‌که وحدت مسلمانان یک امر راهبردی  درنظام اسلامی محسوب می‌شود، اما تاکنون آثار فرهنگی و هنری قابل توجه و در شأنی برای این مسأله مهم در عرصه سینما و حتی ادبیات کشور تولید نشده است.

خروش هنرمندان ایتالیایی علیه صهیونیست‌ها

خروش هنرمندان ایتالیایی علیه صهیونیست‌ها

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ | نظر

ایتالیا به‌عنوان پایتخت دین مسیحیت و رویکردهای فرهنگی و هنری آن همواره برای مسیحیان در سراسر دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد. ازهمین‌روست که حضور وزیر جدید ایتالیا در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز در کنار حامیان فلسطین و مردم غزه، موجی نویدبخش در میان تحلیلگران اروپایی و جامعه فرهنگی و هنری ایتالیا ایجاد کرده که روزهای خوبی پیش‌روی فرهنگ و هنر این کشور است.

۱۵فیلمی که اگر ندیدید، ببینید

معرفی چند فیلم شاخص سینما؛

۱۵فیلمی که اگر ندیدید، ببینید

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ | نظر

بی شک سینما یکی از جذاب‌ترین هنرهاست تا آنجا که با قدمت کمترش نسبت به سایر هنر‌های هفت‌گانه به سرعت به «صنعت سینما» تبدیل شد و طرفداران جدی را برای خود رقم زد. این گزارش به معرفی ۱۵فیلم شاخص تاریخ سینما پرداخته است.