فرهنگ-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

افشاگری سیاسی از زبان نماینده

افشاگری سیاسی از زبان نماینده

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵ | نظر

تماشاگران قاب جادو سال‌هاست که به تماشای سریال‌های کره جنوبی عادت کرده‌اند. از جنوب شرق آسیا گرفته تا ایران، این مجموعه‌ها با استقبال خوب بینندگان روبه‌رو شده‌اند. داستان‌های جذاب و سرگرم‌کننده در کنار ساخت و پرداخت مناسب و دقیق، از جمله عواملی هستند که موفقیت این سریال‌ها در بین عموم تماشاگران را تضمین می‌کنند.

سعادت‌جویی از ولایت‌مداری تا شهادت

سعادت‌جویی از ولایت‌مداری تا شهادت

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ | نظر

روایت زندگی شهیدان دفاع‌مقدس آن هم شهیدی دلداده مولا امیرالمومنین(ع) و ارادتمند کتاب بزرگی مانند نهج‌البلاغه، کافیست تا نویسنده‌ای نوقلم تمام همتش را صرف نوشتن کتابی کند که در نهایت هم مورد توجه دوستداران کتاب واقع شود.

وقتی اطلاعات اف- ۱۴ لو رفت!

سری زدیم به خاطرات امیر سرتیپ‌دوم خلبان علیرضا جراح در دوران دفاع مقدس

وقتی اطلاعات اف- ۱۴ لو رفت!

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ | نظر

همان طور که در تاریخ هشت سال دفاع‌مقدس ثبت شده و اخیرا در کتاب‌های «ویرانی دروازه شرقی» چاپ انتشارات سپاه پاسداران و «ستارگان نبرد هوایی» چاپ انتشارات سوره مهر به آن پرداخته شده خلبان مرادی در حالی با هواپیمای خود به دشمن پناهنده شد که در کابین عقبش خلبان دلاور «حسن نجفی» که اخیرا در اثر ضایعات جسمی ناشی از اسارت به شهادت رسید، دلاورانه و مردانه از عمل خیانتکارانه مرادی برائت جسته و به اسارت درآمد.

شاعران؛ چاوش‌خوانان کاروان شهادت

شاعران؛ چاوش‌خوانان کاروان شهادت

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶ | نظر

درطول تاریخ ایران، هرگاه تمامیت ارضی و موجودیت کشور به‌دلیل هجوم مهاجمان خارجی در معرض خطر قرار گرفته، نخستین گروهی از هنرمندان که در برابر دشمنان خارجی ایستاده‌اند و از هویت و موجودیت ایران دفاع کرده‌اند، شاعران بوده‌اند.

کارکرد اجتماعی؛ حلقه مفقوده فعالیت مساجد

کارکرد اجتماعی؛ حلقه مفقوده فعالیت مساجد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ | نظر

نهاد مسجد در صدر و برهه‌هایی از تاریخ اسلام فقط محل نیایش نبوده، بلکه کارکردهای اجتماعی متنوعی داشته است. به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران، با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نهادهای مختلف ناظر برحوزه مسجد،این نهاد جایگاه مطلوب خود را درجامعه انقلابی ایرانی پیدا نکرده وحتی ازمحوریت آن نیزکاسته شده است.

کتابی علیه سانسور مرحوم کافی

«از سلاخ‌خانه تا مهدیه» در چهلمین نشست کتابخانه پارک شهر بررسی شد

کتابی علیه سانسور مرحوم کافی

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ | نظر

چهلمین نشست نقد کتاب بزرگسال کتابخانه مرکزی پارک شهر با مشارکت انتشارات بین‌الملل به نقد و بررسی کتاب «از سلاخ‌خانه تا مهدیه» اختصاص داشت. این نشست با حضور نویسنده ابراهیم اکبری دیزگاه، منتقد علی‌اصغر عزتی‌پاک و راوی غلام محمدی(شاغلام) برگزار شد.

فصل مشترک با رمان‌های عامه‌پسند

درباره رمان ژنرال که این روزها مورد نقد قرار گرفته است

فصل مشترک با رمان‌های عامه‌پسند

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹ | نظر

اشکالی دارد من از رمانی که در تیرماه امسال یعنی چیزی حدود سه ماه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه که ظرف ۱۰ روز به چاپ دوم رسیده و برنده جایزه ارغوان شده خوشم نیاید؟ قبل از این‌که _به عنوان یکی از طرفداران دو آتیشه‌ زهرا گودرزی_ بخواهید مرا از یکی از چراغ‌های راهنمایی میدان انقلاب آویزان کنید اضافه کنم: خوشم نیامده، نگفتم بدم آمده!

جایزه بنی‌صدر را رد کردم!

برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) هم‌کلام شدیم

جایزه بنی‌صدر را رد کردم!

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲ | نظر

هنوز هوا خنک بود که در یک عصر دل‌انگیز و در کافه‌کتاب زیتون میزبان نویسنده و راوی کتاب «خلبان صدیق» شدیم. دست روزگار، انتشار این گفت‌وگو را تا امروز در وسط هفته دفاع‌مقدس به تأخیر ‌انداخت.