فرهنگ-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

۱۵فیلمی که اگر ندیدید، ببینید
معرفی چند فیلم شاخص سینما؛

۱۵فیلمی که اگر ندیدید، ببینید

جشن بزرگ هفته وحدت در مصلی امام خمینی

جشن بزرگ هفته وحدت در مصلی امام خمینی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ | نظر

به مناسبت هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید، جشن بزرگ خانوادگی در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد. این مراسم که با اجرای حامد سلطانی همراه خواهد بود، پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

ببینید | نماهنگ به عشق نبی با نوای رضا هلالی منتشر شد

در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم (ص)

ببینید | نماهنگ به عشق نبی با نوای رضا هلالی منتشر شد

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ | نظر

نماهنگ به عشق نبی با نوای رضا هلالی و شعری از محمد اسداللهی به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) منتشر شد.این نماهنگ تازه‌ترین اثر مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که به مناسبت پویش به عشق نبی تهیه شده است.

نه بزرگ وجدان‌های انسانی به مسیر شیطانی

نه بزرگ وجدان‌های انسانی به مسیر شیطانی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ | نظر

از قدیم گفته‌اند روکه بدهی آستر راهم می‌خواهند!حالا شده حکایت وضعیتی که درهمه عرصه‌های فرهنگی ــ رسانه‌ای با آن روبه‌رو هستیم. مقوله گرایش‌های جنسیتی انحرافی یا لگبت (لزبین، گی، بایسکشوآل، ترنس‌سکشوآل) که هر روز نوع جدیدی از آن عرضه می‌شود. معرفی آنها به‌صورت غیرمستقیم از کتاب‌ها شروع شد و بعد از سینما سردرآورد و حالا در نقطه اوجش به زمین بازی‌های ویدئویی کشیده شده است.

آواز در دستگاه عشق و وطن!

در دنیای شاعرانه نزار قبانی، نیاز‌های معاصر بشری و نقد استبداد در دنیای عرب دیده می‌شود 

آواز در دستگاه عشق و وطن!

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ | نظر

همواره فهم ظرافت‌های ترجمه شعر از هر زبانی در وهله نخست بسته به فهم زبان شعر و ریزه‌کاری‌ها و نازک‌کاری‌های زبانی است که در متن آن به کار رفته است، به همین دلیل مترجمی که خود شاعر باشد و زبان شعر را درک کند، توانایی ترجمه‌های شایسته‌ای را دارد، پس شاعرانی که به ترجمه شعر روی می‌آورند با توجه به شناخت ظرایف ادبی و صور خیال، آثار زیبایی به جامعه ادبی معرفی می‌کنند. یکی از زبان‌هایی که امروزه در سطح دنیا شاعران توانایی دارد، زبان عرب است و همین عامل باعث شده مترجمان متعددی به ترجمه اشعار عربی روی آورند.

چرا از زندگی بی‌بی جان فیلم نمی‌سازند؟!

در آستانه هفته دفاع‌مقدس، با کتاب «راز ‌بی‌بی جان» به دنیای مادر شهیدان علم‌الهدی سری زدیم

چرا از زندگی بی‌بی جان فیلم نمی‌سازند؟!

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ | نظر

درآستانه هفته دفاع‌مقدس، نشست بررسی کتاب «راز ‌بی‌بی جان» پربرکت بود. غیرازخانم الناز عباسیان که به‌عنوان نویسنده دعوت ما را پذیرفت، خانم مهدیه زکی‌زاده به نمایندگی از انتشارات روایت فتح و حجت‌الاسلام سیدحمید علم‌الهدی، (برادر شهید) و همسرشان به نمایندگی از خانواده شهید علم‌الهدی در دفترروزنامه حاضرشدند.همه‌مان تلاش کردیم چراغی باشیم برای بهتر دیده‌شدن این کتاب که زوایای پنهانی از زندگی یک شیرزن را نشان‌مان می‌دهد.

خاطراتی از شهید کشتی‌گیر در کتاب «حاج ابوالفضل»

عنوان دیگری از انتشارات شهید کاظمی درباره یک شهید؛

خاطراتی از شهید کشتی‌گیر در کتاب «حاج ابوالفضل»

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ | نظر

نامش ابوالفضل بود، ابوالفضل شاطری. همان سال‌های نوجوانی انقلابی شد. نوشته‌اند صدای انقلاب که در کوچه‌پس‌کوچه‌های کشور پیچید، او را هم بیدار کرد. هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد.

می‌خواهم برایتان قصه بگویم

نگاهی گذرا به «قصه‌تراپی» اثر شاهین شرافتی

می‌خواهم برایتان قصه بگویم

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ | نظر

آدم‌های این دوره زمانه حوصله خیلی چیزها را ندارند، ازسخنرانی خسته شده‌اند، ازکتاب‌هایی پرازاصطلاحات قلمبه‌سلمبه خوششان نمی‌آید و یک جور‌هایی دنبال حرف‌هایی هستند که هلو بپر توی گلو باشد، اما نمی‌دانم چه رمز و رازی در قصه است که پای آدم را از رفتن شل می‌کند و شاید یادآور روزهای کودکی هر کدام از ماهاست، «قصه‌تراپی» کتاب جدیدی است که خیلی اتفاقی متوجه چاپش شدم، ترکیب قصه و تراپی و نویسنده‌ای آشنا، انگیزه‌ای در من ایجاد کرد تا فی‌الفور آن را سفارش دهم، با اشتیاق از پستچی تحویل بگیرم و عصرانه، «قصه‌تراپی» بخوانم و حظ ببرم.

سوار بر اسب رنج

سوار بر اسب رنج

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲ | نظر

با شروع کتاب «پرواز اسب سفید» کاملا آنی وسط یک مشکل بزرگ و تقریبا حل‌نشدنی قرار می‌گیریم! تنش، درگیری، دعوا، استرس شدید و دیگر احساسات مشابه، با بازکردن کتاب به ما هجوم می‌آورند. سیده‌عذرا موسوی، شخصیت اصلی داستان یعنی «گلبرگ» ۱۶ساله را وسط ماجرا انداخته است.

رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد اهل سنت کشور

معاون ساماندهی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خبر داد:

رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد اهل سنت کشور

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ | نظر

محمد تقي محمديان از برگزاري رويداد توانمندسازي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اهل‌سنت کشور و تقدير از برخي افتخارآفرينان اهل‌سنت ايران همزمان با هفته وحدت خبر داد.

بی مایه و بلاتکلیف!

بی مایه و بلاتکلیف!

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶ | نظر

فیلم «ملاقات با جادوگر» ساخته حمید بهرامیان و به نویسندگی امیرمهدی ژوله یکی از کمدی سینمای ایران است که این روزها در جدول اکران قرار دارد؛ فیلمی که با وجود اقبال به فیلم‌های کمدی در گیشه اما با فروش خوبی روبه‌رو نشده است. مهم‌ترین ویژگی این فیلم را می‎‌توان در نویسنده و کارگردان آن دید که هر دو ریشه درتلویزیون دارند وهر دوبرخاسته از تلویزیون هستند.