تنها با یک آزمایش خون

همه ویروس‌های خود را بشناسید!

دانشمندان آمریکایی راهبرد جدیدی را برای طراحی واکسن ارائه کرده‌اند که می‌توان از آن علیه ویروس HIV و دیگر ویروس‌هایی که ساختار خود را به سرعت تغییر می‌دهند استفاده کرد.
کد خبر: ۵۵۱۶۳۲
ابداع طرحی نوین برای ساخت واکسن ایدز

این مطالعه، دانشمندان را یک گام به سوی حل بزرگ‌ترین مساله در ساخت واکسن‌های جدید پیش می‌برد.  از نگاه محققان چگونگی تحریک سیستم ایمنی برای تولید نوع مناسبی از آنتی بادی‌ها که مسئول محافظت در برابر گستره وسیعی از سویه‌های ویروسی‌اند، مهمترین چالش در طراحی واکسن‌هاست.

این شیوه جدید برای طراحی واکسن توسط گروهی از محققان موسسه تحقیقات اسکریپس (TSRI)  و موسسه بین المللی ابتکارات واکسن ایدز (IAVI) ارائه شده است.

محققان با استفاده از این شیوه یک ایمنوژن (ماده القا کننده ایمنی) را مهندسی کردند. این اقدام نوید بخش آغاز قابل اعتماد یک واکنش نادر و موثر بر علیه انواع زیادی از ویروس‌های مقاوم در برابر سیستم ایمنی انسانی است.

ویلیام شف استادیار ایمنی شناسی و عضو مرکز آنتی بادی IAVI در موسسه TSRI گفت: امیدواریم این ایمنوژن را به زودی بر روی موش‌های مهندسی شده آزمایش کنیم تا آنتی بادی انسانی را تولید کنیم. به گفته وی گام بعدی آزمایش این شیوه بر روی انسان است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Science Express منتشر شده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها