آغاز سال نو برای سیاه‌باز ایران با بیماری

نوروز در گوشه بیمارستان دلم می‌گرفت

سعدی افشار تنها بازمانده نسل سیاه‌باز نمایش‌های ایرانی که لبخند بر لب چندین نسل از مخاطبان تئاتر نشاند وبه دلیل عفونت ریه در ابتدای سال جدید در بیمارستان بود تأکید کرد: نوروز در گوشه بیمارستان دلم می‌گرفت به همین خاطر بستری بودن در خانه خود را ترجیح می‌دهم.
کد خبر: ۵۵۱۱۳۳
نوروز در گوشه بیمارستان دلم می‌گرفت

سعدی افشار که از روزهای ابتدایی سال 92 به دلیل عفونت ریه چند روزی را در بیمارستان بستری بود در حالیکه به سختی سخن می‌گفت و همچنان درد بیماری پوکی استخوان نیز آزارش می‌دهد درباره وضعیت جسمانی خود گفت: سال جدید را با بستری شدن در بیمارستان آغاز کردم. شرایط سختی به لحاظ جسمی دارم و هنوز هم درد شکستگی و پوکی استخوان اذیتم می‌کند. در بیمارستان که بستری بودم دکترها برخورد خوبی با من داشتند و گفتند که باید داروهای همیشگی را مصرف کنم.

این هنرمند شاخص نمایش‌های سنتی تأکید کرد: نوروز در گوشه بیمارستان دلم می‌گرفت به همین خاطر ترجیح می‌دهم در اتاق و خانه خود بستری باشم. در خانه‌ام هوای آزاد هست و حداقل کسی می‌آید و دو کلمه با هم حرف می‌زنیم ولی در بیمارستان روی تخت چشم به دیوار دوختن برایم سخت بود.

وی درباره تأمین هزینه‌های بستری شدن خود در بیمارستان در هفته اول نوروز 92 اظهارداشت: به هر طریقی بود پول بیمارستان و هزینه‌های مربوط به آن را تأمین کرده و پرداختم. شرایط سختی است و باید با آن بسازم.

سعدی افشار چهره شاخص و تنها بازمانده نسل سیاه‌باز ایرانی است که طی سال‌های اخیر به دلیل بیماری قادر به فعالیت در عرصه تئاتر نیست و تأمین هزینه‌های درمانی یکی از چالش‌های بزرگ این هنرمند تأثیرگذار نمایش‌های سنتی ایرانی است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها