فرمانده انتظامی درمیان استان خراسان جنوبی

انهدام باند سارقان احشام

دو سارق احشام که با سرقت الاغ مبادرت به توزیع گوشت آن برای تهیه کوبیده رستوران های بین راهی می کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۹۴۰۱
کوبیده با گوشت الاغ سرقتی

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، ظهر روز سه شنبه بیست و دوم اسفند ماه سال جاری فردی سراسیمه به کلانتری 176 حسن آباد مراجعه و گفت: ساعاتی پیش هنگام سرکشی از محل نگهداری احشام صاحبکارم مشاهده کردم که سه راس الاغ به سرقت رفته است.

ماموران دایره تجسس پس از استماع اظهارات شاکی ضمن اینکه از صحت گفته های وی که «نصرالله» نام داشت، مطمئن شدند بلافاصله پرونده ای تشکیل و تحقیقات خود را در خصوص شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز نمودند.

این گزارش حاکیست، ماموران در بررسی های خود متوجه شدند یکی از قصابی های محل اقدام به فروش گوشت الاغ می کند که بلافاصله وارد عمل شده و مالک قصابی را در حالیکه مشغول خرد کردن الاغ ذبح شده بود، دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

با انتقال متهم وی مورد بازجویی قرار گرفت طی بازجویی های انجام شده مرد قصاب ضمن اعتراف به فروش گوشت الاغ، اظهارداشت: ساعتی پیش دو جوان به نام های «محمد» و «محرم» الاغ ذبح شده ای را در حالیکه پشت یک وانت گذاشته بودند برای فروش به مغازه آوردند و گفتند که دو الاغ زنده دیگر دارند که در صورت تمایل برای خرید با آنها تماس بگیرم.

ماموران با گرفتن مشخصات متهمان و شناسایی مخفیگاه آنها در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند آنها را دستگیر کنند در بازرسی از مخفیگاه آنها دو الاغ شاکی که سارقان فرصت ذبح آن را پیدا نکرده بودند،نیز کشف شد.

در این گزارش آمده است، ماموران متهمان را برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال داده و تحت بازجویی های پلیس قرار دادند که در خلال تحقیقات فنی مشخص شد متهمان از سارقان احشام در منطقه حسن آباد قم هستند که با پرسه زنی های شبانه خود اقدام به سرقت احشام به خصوص الاغ از طویله روستاییان کرده و پس از ذبح، گوشت الاغ را به قصابی فروخته و قصاب نیز پس از چرخ کردن گوشت، آن را به برخی از رستوران های بین راهی فاقد مجوز اتحادیه اصناف و تایید فعالیت وزارت بهداشت جهت مخلوط کردن و درست کردن کباب کوبیده به فروش می رساند.

با اعترافات صریح متهمان مبنی بر سرقت احشام و فعالیت غیر قانونی مبنی بر فروش گوشت الاغ پرونده ای در این رابطه تشکیل و در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

گفتنی است؛ با عنایت به فرا رسیدن سال نو و با توجه به اینکه جحم انبوهی از شهروندان در ایام عید مسافرت می کنند و بعضاً تعدادی از مسافران نیز اقدام به صرف ناهار و یا شام در رستوران های بین راهی فاقد مجوز فعالیت اتحادیه اصناف و وزارت بهداشت می کنند، مسولان وزارت بهداشت همواره به هموطنان هشدار دادند که با توجه به وجود سودجویی های برخی از رستوران ها مبنی بر فروش کباب کوبیده که با گوشت الاغ درست شده است شهروندان از رستوران های بین راهی که از سالم بودن فعالیت آنها مطمئن نیستند، غذا تهیه نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
باسلام نظر بنده این است كه اینگونه انسانها بایستی قران كتاب اسمانی را اگر خودرا مسلمان میدانیم مطا لعه نماییم ومتوجه باشیم هر موجودی را كه خداوند افرید حلال حرام ومكروه و وظایف موجودرا تعیین نمود بااینگونه انسانها بایستی برابر قانون اسلامی و قرانی رفتار نمود و هر انسانی كه با ارزاق مردم سرو كار دارند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
به نظر من حكم این ها اعدام باید باشد . چون هم دزدی كردند و هم طبق آیه قرآنی خوردن و خوراندن حرام گناه است . با برخورد جدید و اعدام اینها شاید مردم ما هم رنگ آرامش و اعتماد را به خود ببینند . اگر با این گونه افراد برخورد نشود چطور میخواهند با بیگانگان برخورد كنند ؟

نیازمندی ها