۷ فیلم اکران نوروز ۱۴۰۳ معرفی شد

همه سلیقه‌ها پای سفره سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

نظارت بر اکران‌های نوروزی سینماها‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تعطیلات نوروزی به دلیل استقبال مردم از سینما رقابت خاصی بین سینماگران برای نمایش فیلم‌ها وجود دارد و قرار بر این است که شورای صنفی نمایش با ساز و کاری که خودش دارد، راهکاری در نظر بگیرد که اختلاف درباره تعیین فیلم‌های اکران نوروزی به حداقل کاهش پیدا کند و فیلم‌ها نیز از نظر محتوایی مشکلی در زمان اکران نداشته باشند.
کد خبر: ۵۴۹۱۹۵
نظارت بر اکران‌های نوروزی سینماها‌

سید محمد حسینی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره نظارت بر اکران های نوروزی سینماها و جلوگیری از بروز مشکلات اظهار کرد: کلا فیلم هایی که امسال در جشنواره فجر به نمایش درآمدند، زیر ذره بین نهادها، محافل مختلف هنری، موسسات، بخش خصوصی، رسانه‌ها و حتی برخی از روحانیون بودند که با حساسیت موضوع فیلم‌ها را دنبال می کردند و خوشبختانه فیلم‌ها اشکالات عمده ای ندارند.

وی افزود: در سال گذشته بحث های مختلفی درباره برخی از فیلم‌ها مطرح شد اما امسال فیلمسازان دقت کرده بودند تا اشکالات فیلم های خود را برطرف کنند تا به‌خاطر یک فیلم، کل جشنواره زیر سوال نرود.

حسینی تاکید کرد: لذا فکر نمی کنم در زمان اکران فیلم های جشنواره امسال، بحثی وجود داشته باشد. البته در تعطیلات نوروزی به دلیل استقبال مردم از سینما رقابت خاصی بین سینماگران برای نمایش فیلم‌ها وجود دارد و قرار بر این است که شورای صنفی نمایش با ساز و کاری که خودش دارد، راهکاری در نظر بگیرد که اختلاف درباره تعیین فیلم‌های اکران نوروزی به حداقل کاهش پیدا کند و فیلمها نیز از نظر محتوایی مشکلی در زمان اکران نداشته باشند.

رسیدگی به پرونده سازمان اوقاف در مجلس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره پیگیری پرونده شکایت از سازمان اوقاف و امور خیریه در مجلس نیز اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس این موضوع را مطرح کردند و ما هم آمادگی داریم هر زمانی که آنها خواستند، در کمیسیون حضور پیدا کنیم و درباره این پرونده گفت وگوهایی داشته باشیم. البته ممکن است جلسات این کمیسیون هم زمان با سفرهای ما به شهرهای مختلف باشد که حتماً به اعضای کمیسیون اطلاع خواهیم داد. حتی آخرین بار من آمادگی حضور در جلسات این کمیسیون را داشتم اما به ما اعلام شد که جلسه منتفی شده است.

وی افزود: ما هم معتقدیم که باید این مسائل و ابهامات روشن شود. پیش از این هم در کمیسیون فرهنگی مجلس برای رسیدگی به موضوع پرونده اوقاف به اتفاق سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه حضور یافتیم و به سوالات پاسخ دادیم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: سازمان اوقاف که نمی خواهد حقوق مردم را تضعیف کند. ما باید از حقوق مردم صیانت کنیم و ارتباط موقوفات با مسائل شرعی است و نمی توانیم با خواسته های شخصی کاری انجام دهیم. موارد در همین گفت وگوها و نشست‌ها حل می شود و برخی‌ها در دادگاه بررسی خواهد شد. این بحث‌ها ژورنالیستی و سیاسی نیست و کاملا حقوقی و شرعی است. بیش از آنکه برای آن جنجال رسانه ای درست کنیم باید در مجاری حقوقی بررسی شود.

newsQrCode
برچسب ها: اکران نوروز سینما
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها