معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اعلام کرد: 10 رشته برتر صنایع دستی ایران در حاشیه جشن جهانی نوروز در شهر عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان به نمایش در می آید.
کد خبر: ۵۴۸۲۸۲
رشته‌های برتر صنایع دستی مهمان جشن جهانی نوروز می‌شوند

یحیی رحمتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشن جهانی نوروز با مشارکت کشورهای حوزه تمدنی نوروز، اوایل سال آینده به میزبانی جمهوری ترکمنستان برپا می شود.

رحمتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این جشن حضور فعالانه ای دارد و هنرمندان صنایع دستی کشور در حاشیه برگزاری این جشن جهانی در فضایی به مساحت 160 متر مربع که به شکل چادرهای سنتی طراحی شده است، هنر ایرانی را به نمایش می گذارند.

رحمتی اظهار کرد: از بین فعالان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در مجموع 10 صنعتگر صنایع دستی 10 رشته برتر را به نمایش خواهند گذاشت.

به گفته معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 6 تن از هنرمندان در این مراسم به طور زنده به تولید صنایع دستی خواهند پرداخت.

رحمتی افزود: قلم زنی، رودوزی های سنتی و خاتم کاری از جمله رشته های برتر صنایع دستی هستند که در حاشیه جشن جهانی نوروز به نمایش در می آیند.

وی همچنین گفت که قرار است ایران در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی، سفره هفت سینی که بیانگر هویت اسلامی و ایرانی ملت ایران باشد، پهن کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها