نایب رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور از تفاهم این اتحادیه با ایرانیان مقیم پکن برای راه اندازی فروشگاه دایمی عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی در چین خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۷۵۰
برپایی نمایشگاه دایمی صنایع دستی ایران در چین

این اتحادیه به تازگی نمایشگاه محصولات صنایع دستی ایران را در شهرهای پکن، شانگهای و سیچوان برگزار کرد که به دلیل تقارن با سال نو چینی با استقبال شهروندان این کشور مواجه شد.

علی محمد اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشریح دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه‌ها پرداخت و گفت: هرچند نرخ مالیات برای ورود صنایع دستی ایران به چین بالا است اما این کشور بازار خوبی برای محصولات هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان ایرانی به شمار می‌رود.

وی به تفاهم اتحادیه با برخی از ایرانیان مقیم پکن برای راه اندازی فروشگاه دایمی در چند نقطه این شهر اشاره کرد و افزود: مذاکراتی نیز برای برپایی فروشگاه دایمی در شانگهای در حال انجام است.

اسماعیلی با بیان این‌که سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن خواهان عرضه و فروش صنایع دستی ایران در چین است، گفت: متاسفانه تعداد کم کارکنان بخش بازرگانی سفارت ایران در پکن یکی از مشکلات صادر کنندگان است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی ایران تاکید کرد: با وجود آنکه بخش بازرگانی سفارت چین در تهران حدود 600 کارمند دارد، رایزن بازرگانی ایران در چین باید همه وظایف خود را با چند پرسنل انجام دهد.

وی استقبال مردم چین از محصولات صنایع دستی ایران بویژه در سال نو چینی را خوب ارزیابی کرد و افزود: البته میزان فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته افت نسبی داشت که دلیل آن سیاست ریاضت اقتصادی است که رئیس جدید حزب حاکم این کشور در پیش گرفته است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور ادامه داد: برخی از صاحبان فروشگاه‌ها در چین نیز تمایل داشتند که برای عرضه صنایع دستی با ایران همکاری کنند اما از آنجا که سیستم فعالیت آنان به شکل امانی است، اتحادیه ترجیح داد با ایرانیان ساکن این کشور برای تاسیس فروشگاه و عرضه محصولات وارد مذاکره شود.

وی یکی از مشکلات اتحادیه در برپایی نمایشگاه صنایع دستی در چین را تاخیر و مشکلات ایجاد شده در ترخیص کالاها عنوان کرد و اظهار کرد: این مشکل موجب شد تا با گذشت چند روز از نمایشگاه، کالاها از گمرک ترخیص نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها