مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه مالکیت غار سنگ‌شکن جهرم مشخص نیست، گفت: این غار قابلیت ثبت جهانی را دارد.
کد خبر: ۵۴۴۴۰۷
غار سنگ‌شکن جهرم قابلیت ثبت جهانی را دارد

فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مسئولان شهرستان جهرم پروژه‌های مدرسه علمیه خان، بازار قدیمی جهرم، خانه تاریخی طوفان، دروازه پیرشبیب، مسجد جامع و ساماندهی فضای جدید این مسجد از محل اعتبارات سال 90 مرمت و یا در حال تعمیر و بازسازی است.

وی با بیان اینکه 11 معاونت در ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس و 29 ستاد فرعی در شهرستان‌های این استان به منظور اجرای برنامه‌های متنوع و رفاهی برای همشهریان و مسافران نوروزی فعالیت دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود استان فارس در نوروز 92 میزبان 15 میلیون مسافر از نقاط مختلف کشور باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به مرمت بخشی از غار سنگ‌شکن جهرم توسط این سازمان ابراز داشت: بحث مطالعاتی این غار توسط دانشگاه شیراز انجام و عملیات مرمت چند دهانه آن نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هنوز مالکیت این غار مشخص نشده است، ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی برای تکمیل غار سنگ‌شکن، تحقق این مهم با کمبود اعتبار مالی مواجه شده است.

فعالی با بیان اینکه غار سنگ‌شکن به عنوان یک نگین در شهرستان جهرم مطرح است، بیان کرد: در صورت ورود سرمایه‌گذاران و تبدیل شدن این غار به عنوان یک بسته سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی نیز تمام تلاش خود را در راستای تبدیل شدن آن به یک مرکز تفریحی گردشگری انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این غار قابلیت ثبت جهانی شدن را دارد، گفت: ما این آمادگی را داریم که در صورت ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ارائه تسهیلات در این زمینه بپردازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به درخواست این اداره کل برای ارتقای نمایندگی‌های آن در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های مناسب شهرستان‌های فارس و با توجه به چارت جدید و تعریف شده آن درخواست تبدیل پنج نمایندگی میراث فرهنگی در این استان برای تبدیل شدن به اداره را داده‌ایم که تاکنون تنها این مهم برای شهرستان لار محقق شده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها