رئیس روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛

ایستگاه کتاب لابی برج بندر بوشهر مجهز به کتاب شد

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کل نمایشگاه‌های کتاب استانی که بعد از انقلاب اسلامی در کشور برگزار شده 231 نمایشگاه بوده که از این تعداد 131 نمایشگاه در زمان دولت‌های نهم و دهم برگزار شده است.
کد خبر: ۵۴۲۸۲۹
برگزاری 231 نمایشگاه کتاب استانی در سال‌های پس از انقلاب

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه دویست و سی و یکمین نمایشگاه استانی کتاب در یزد گفت: در سطح منطقه رتبه اول تولید کتاب را به خود اختصاص داده ایم و سالانه 69هزارعنوان کتاب در کشور تولید و منتشر می شود که طی 10ماه اخیر امسال 49هزارعنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بیش از 17 دقیقه است و در حال حاضر 2800 کتابخانه درسطح کشور فعالیت می کند، افزود: طی فعالیت دولت نهم و دهم 1800 کتابخانه ساخته شده است که از این تعداد 800 کتابخانه به صورت مشارکتی بوده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بیشترین آثار تولید کتاب در کشور به حوزه دین اختصاص دارد، اظهارداشت: حوزه کودک و نوجوان رتبه دوم را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کاهش 16درصدی آثار ترجمه در کشور خبر داد و افزود: در حوزه کودک با افزایش 10درصدی در تولید کتاب مواجه بودیم.

وی با اشاره به راه اندازی بنیاد ادبیات داستانی، تصریح کرد: این بنیاد، پاتوقی مناسب برای نویسندگان متعهد و انقلابی کشور است که می توانند از ظرفیت و پتانسیل های آن بهره گیرند واین بنیاد طی برنامه ریزی صورت گرفته، جشنواره های متنوع فرهنگی نظیر جشنواره «نوقلمان» را برگزار خواهد کرد.

اسماعیلی اظهارداشت: 231 نمایشگاه بزرگ کتاب استانی  بعد از انقلاب اسلامی در سطح کشور برگزارشده است که از این تعداد131 نمایشگاه در زمان دولت نهم و دهم بوده است.

وی به سهمیه و رتبه نشر استان یزد اشاره کرد و افزود: یزد دراین خصوص رتبه شانزدهم را برعهده دارد و طی 10 ماهه اول سالجاری 110 عنوان کتاب در یزد تولید و منتشر شده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به راه اندازی 31 ایستگاه مطالعه اشاره کرد و افزود:این ایستگاهها برای افزایش سرانه مطالعه وآسان دراختیار قرارگرفتن کتاب راه اندازی شد.

اسماعیلی از استاندار یزد و مدیران اجرایی دیگر استانها خواست برای احداث  و راه اندازی فروشگاه زنجیره ای کتاب که یکی از آرزوهای دیرینه مقام معظم است تلاش کنند.

newsQrCode
برچسب ها: مطالعه کتابخانه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها