وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شورای عالی فضای مجازی دیگر فعال نیست

دبیر شورایعالی فضای مجازی:

اپراتور اینترنت ملی می‌آید

دبیر شورایعالی فضای مجازی با اعلام تغییر سیاستها و روشهای عملیاتی شدن پروژه اینترنت ملی در کشور گفت: در تعریف جدیدی از این پروژه به دنبال آن هستیم که با ورود یک تعداد اپراتور جدید و حمایت دولت بتوانیم میان ترافیک خارجی و ترافیک داخلی روی شبکه اینترنت برای کاربران تفاوت قائل شویم که در این راستا سرعت دسترسی کاربران داخل کشور به اطلاعات داخلی نسبت به ترافیک فعلی اینترنت، افزایش چشمگیری خواهد یافت.
کد خبر: ۵۴۲۰۵۸
اپراتور اینترنت ملی می‌آید

مهدی اخوان بهابادی، با اشاره به مسئولیتهای شورایعالی فضای مجازی از حیث سیاستگذاری، تصمیم گیری و راهبری و نظارت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضای مجازی تاکید کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها مسئولیت اجرایی برخی از امور را در این حوزه عهده دار است و با این تعریف تداخلی در اجرای امور میان این وزارتخانه و شورایعالی پیش نخواهد آمد.

وی درباره تصمیم گیری شورایعالی فضای مجازی برای شبکه ملی اینترنت تاکید کرد: با این مفاهیمی که در این پروژه ها از آنها یاد می‌شود به صورت ملی مخالف و به صورت بومی موافق هستیم؛ اینکه محصولی در داخل کشور تولید و مورد استفاده قرار گیرد بومی محسوب می شود و ما از آن استقبال می کنیم؛ اما به کاربردن واژه ملی، نماد برند یا مارک یک کشور را به دنبال دارد که اگر در مورد آن درست کار نشود حاکمیت آن کشور زیر سوال می رود و نابود می‌شود. براین اساس بهتر است که پروژه های مدنظر را با نام بومی دنبال کنیم.

دبیر شورایعالی فضای مجازی افزود : حداقل چیزی که می توانیم هم اکنون اعلام کنیم این است که یک اپراتور به عنوان CDN پروایدر در کشور تعریف می‌شود و از زمانی که پروانه فعالیت دریافت کند می تواند کار خود را نیز آغاز کند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: پروانه این اپراتور آماده شده اما زمان انتخاب اپراتور از طریق مزایده یا هر سیکل دیگری اعلام می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها