خدا این گذشتگان و درگذشتگان آریایی ما را هرطور صلاح می‌داند، غرق دریای رحمت کند که اگر این عید قشنگ نوروز را اختراع نکرده بودند، ممکن بود حتی پدربزرگ و مادربزرگ ما هم سالی یک بار به صرافت عیدی دادن به ما نیفتند؛ تا چه برسد به دولت خدمتگزار که وسط هزار و یک مشغله وگرفتاری هدفمند، خواسته باشد از این کارهای تفریحی هم بکند.
کد خبر: ۵۴۱۹۰۹
تنظیم پیچ بازار شب عید

اگر این عید نبود که برخی از مسوولان ممکن بود برای تنظیم بازار، انگیزه زیادی نداشته باشند. در صورتی که الان، حتی از یکی دو ماه مانده به پایان سال، اکثر مدیران و مسوولان اجرایی کشور به فکر تنظیم بازار می‌افتند و البته جای خسته نباشید هم دارد. هیچ‌کس هم قرار نیست دندان اسب پیشکشی را بشمارد. همین‌طوری بدون غرض داریم تشکر می‌کنیم.

خبر خوش: «همزمان با تصویب پرداخت عیدانه به مردم، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که معاون اول رئیس‌جمهور از اختصاص پنج میلیارد دلار بودجه وی‍ژه برای تأمین کالاهای اساسی و تنظیم بازار خبر داده است.» ـ به نقل از هرچه جراید

بسته پیشنهادی: از قدیم گفتند آدم کور از خدا چه می‌خواهد؟ دو چشم بینا. فلذا ما نیز به شدت از طرح تنظیم بازار شب عید استقبال می‌کنیم و با عرایض راهگشای خود، به تحقق هرچه بهتر این منظور نیز کمک می‌کنیم:

1ـ اعلام به ریال: آقای دولت لطفا اقتصاد فارسی را پاس بدارد. این جوری، ملت هم یاد می‌گیرند. به نظر همین جوری ما اگر رقم بودجه اختصاص یافته را به جای دلار ـ که خدا بگویم چه کارش کند ـ به ریال خودمان اعلام می‌کردند، هم دل فرهنگستان زبان و ادب فارسی شاد می‌شد، هم دل ملت به هزار و یک جا نمی‌رفت منظور از دلار، کدام نرخ آن است. نرخ الان یا نرخ الان؟!

2ـ تمدید عید: اگر برای مسوولان تنظیم و تدوین و استخراج تقویم فارسی مقدور است، لطفا این شب عید را به‌مدت یک سال تمدید کنند. عجب چیزی خوبی بوده است. کلی باعث تنظیم پیچ شل شده بازار می‌شود.

3ـ کمک‌های مردمی: فقط دولت به فکر تنظیم بازار شب عید نباشد، طبق معمول، ملت هم کمک کنند. مثلا چه اشکال دارد که برای درست کردن سبزه، به جای هدر دادن حبوبات، از خود علف طبیعی استفاده نشود؟ یا به جای دو سه تا ماهی قرمز یک عدد ماهی ـ آن هم کوچک در حد ماهیچه ـ استفاده شود. یا که فقط یک سوم پسته‌های ظروف آجیل و تنقلات، خندان باشند.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها