معاون هنری وزارت ارشاد گفت: هر موسیقی وارداتی که بر سر سفره‌های ما می‌نشیند باید با فرهنگ بومی ما همگرا شود.
کد خبر: ۵۴۱۶۸۳
موسیقی وارداتی باید با فرهنگ بومی ایران همگرا شود

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی شامگاه شنبه (28 بهمن) در حاشیه جشنواره موسیقی فجر شیراز به خبرنگاران گفت: توجه به موسیقی ایرانی، برپایی جشنواره و صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی مقامی و ایرانی، اصلاح اشعار و ملودی‌ها و بومی‌سازی موسیقی پاپ وارداتی اقداماتی است که معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اعتلای موسیقی بومی و میهنی انجام داده است.

وی افزود: هیچ کلیشه‌ای برای برپایی یکسان کنسرت در سطح کشور وجود ندارد، چرا که هر استان و هر شهر متناسب با نیازهای خود و میزان استقبال عمومی مجوز را صادر می‌کند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: سبد شنیداری هر استان برای سیاستگذاران فرهنگی حائز اهمیت است و مسوولان فرهنگی هر استان متناسب با نیازهای موجود مجوز برگزاری کنسرت و یا اجرای قطعه‌های متفاوت موسیقی را ارایه می‌دهند.

شاه آبادی با بیان اینکه موسیقی پاپ منبعی برای تامین هزینه‌های جشنواره موسیقی فجر نیست، افزود: سال گذشته ۱۲ اجرای موسیقی پاپ در جشنواره فجر داشتیم و امسال نیز اجراهای پاپ همین تعداد است بنابراین از برپایی کنسرت پاپ اهداف مالی را دنبال نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور موسیقی پاپ در بخش مسابقه جشنواره فجر باید با ملاک‌ها و معیارهای خاص خود همراه باشد، افزود: امسال ۲۰ درصد اعتبارات جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما آنچه بیش از همه ضرورت آن یادواری می‌شود، سطح کیفی موسیقی‌های حاضر در جشنواره است.

معاون هنری وزارت  ارشاد اظهارداشت: موسیقی، تیغی دو دوم است که از یک سو می‌تواند مخاطب را به اعتلای روحی نزدیک کند و از سوی دیگر قادر است وی را به سمت انحطاط و گناه سوق دهد.

شاه آبادی افزود: فعالیت ۱۵۰ آموزشگاه موسیقی در شیراز و وجود سه مرکز آموزش آکادمیک موسیقی در این شهر، ظرفیتی است که باعث رشد موسیقی در این خطه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها