این روزها و با رکود تقریبی سریال‌های شبکه نمایش خانگی، مجموعه تازه‌ای در راه است که با موضوع و رویکردی متفاوت تولید خواهد شد. مجموعه‌ای که در آن افراد مختلف می‌توانند بخت خود را برای ورود به دنیای خوانندگی تجربه کنند؛البته مجموعه‌ای که به تاکید مسئولانش نه کپی‌برداری از مجموعه‌های خارجی است و نه برنامه‌ای زرد!
کد خبر: ۵۴۱۵۰۴
شناسایی ​استعدادهای موسیقی ایران

به گزارش جام‌جم، پس از انجام 1.5 سال تحقیق و اخذ مجوز از معاونت سینمایی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین آکادمی موسیقی در ایران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بزودی سایت خود را هم فعال خواهد کرد.

فرهاد اشرفی تهیه‌کننده این برنامه به جام‌جم می‌گوید: مدت زیادی پیگیر گرفتن مجوزهای این برنامه بودیم و با کمک آقای سجادپور موفق شدیم مجوزهای لازم در سازمان سینمایی را اخذ کنیم. پس از آن هم رایزنی‌هایی با دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که به نتیجه رسید و این دفتر علاوه بر صدور مجوز قرار است در برخی قسمت‌های برنامه برای ما نقش حمایتی هم داشته باشد.

به گفته اشرفی، این آزمون‌ها در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اول از طریق ثبت‌نام و ارسال اثر به سایت و دو مرحله بعدی به‌صورت حضوری در برنامه.

او درباره این طرح توضیح می‌دهد: در مرحله اول علاقه‌مندان می‌توانند روی سایت آکادمی موسیقی ایرانی که تا یک ماه دیگر فعال می‌شود، ثبت‌نام کنند و نمونه آثار خود را برای ما ارسال کنند. در مراحل بعد هم کسانی که در این آزمون پذیرفته شوند مقابل دوربین برنامه ما می‌نشینند و در مرحله بعد آزمون شرکت می‌کنند.

او درباره شرایط سنی شرکت‌کنندگان اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای آقایان پنج تا 90 ساله وجود ندارد و با نام‌نویسی می‌توانند در برنامه شرکت کنند و موسیقی پاپ، کلاسیک و سنتی بخوانند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که چه کسی کیفیت آثار را تائید می‌کند، پاسخ می‌دهد: دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه آثار ارسال شده را بررسی می‌کند تا بتوان با کیفیت بهتری آنها را شنید و داوری کرد.

اشرفی درباره این‌ که پس از پایان برنامه برگزیدگان چه تسهیلاتی خواهند داشت، اظهار می‌کند: طبق تعاملاتی که با آقای حسینی وزیر ارشاد داشته‌ایم، قرار بر این شده که افراد برگزیده اول تا سوم امکان انتشار آلبوم و ورود به جرگه حرفه‌ای موسیقی را داشته باشند. همچنین هدایایی هم از سوی اسپانسرهای برنامه به این افراد تقدیم خواهد شد.

در این مجموعه سعید مرادی‌نژاد به عنوان طراح پروژه و کارگردان هنری، فرهاد اشرفی به عنوان مجری طرح و تهیه‌کننده، دکتر آباریس تنظیفی به عنوان کارگردان تلویزیونی و دکتر محمدرضا چراغعلی به عنوان کارشناس موسیقی و عضو هیات داوران فعالیت می‌کنند. این برنامه 120 قسمت دارد و در هر بسته‌ای که عرضه می‌شود، سه لوح فشرده قرار دارد.

زینب مرتضایی فرد - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها