حسینی: باید ظرفیت و تحمل ما بالا باشد

اظهارنظر وزیر ارشاد در مورد داوری جشنواره فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد طلب ناشران خارجی از این وزارتخانه گفت: در حال پیگیری هستیم و ان‌شاءالله پرداخت می‌شود و جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۱
اظهارنظر وزیر ارشاد در مورد داوری جشنواره فیلم فجر

سیدمحمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان در مورد بیانیه بخش داوران در جشنواره فیلم فجر چیست، گفت: ما در بحث داوری وارد نمی‌شویم چون جشنواره ساز و کار خود را دارد. نه تنها در جشنواره فیلم حتی در جشنواره شعر و کتاب هم ما وارد بحث‌های داخلی نمی‌شویم.

وی افزود: نخبگان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان جامعه ما باید ظرفیت و تحمل بالایی داشته باشند و بپذیرند بالاخره ما یک برگزیده بیشتر نداریم.

از پشت پرده خبر ندارم

حسینی همچنین در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه شما دیشب در جمع خبرنگاران گفتید از پشت پرده داوری جشنواره خبر ندارید. آیا پشت پرده‌ای داشته است؟ گفت: این سوال از من پرسیده شد و من گفتم از پشت پرده خبر ندارم.

وی همچنین در مورد فیلم‌های جشنواره گفت: من بعضی از فیلم‌ها را دیدم و فیلم‌های قابل قبولی بودند و به موضوعات متنوعی پرداخته بودند چه در مسایل داخلی و چه مسایل جهانی و این بیانگر این است که ما ظرفیت و توانایی بالایی در ساخت فیلم داریم و می‌توانیم کارهای بزرگتری در این زمینه انجام دهیم.

طلب ناشران خارجی را می‌دهیم

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری در مورد طلب ناشران خارجی حاضر در دو دوره گذشته نمایشگاه کتاب و با توجه به اینکه به زمان برپایی نمایشگاه کتاب سال بعد هم نزدیک می‌شویم، گفت: ان‌شاءالله پرداخت می‌شود و جای نگرانی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در تدارک مقدمات برپایی نمایشگاه کتاب سال آینده هستیم و تلاش می‌کنیم اعتبارات لازم آن تهیه شود و با رئیس جمهور نیز در این زمینه صحبت کردیم و نظر وی هم مساعد است و چون این نمایشگاه اعتبار جهانی دارد باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی همچنین در جواب به سوال خبرنگار که آیا طلب ناشران تا برگزاری نمایشگاه کتاب پرداخت می‌شود، گفت: ان‌شاءالله.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها