وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از فیلم‌ اولی‌ها، جوانان و تازه به میدان آمده‌ها، خبرهای خوشی به ‌گوش می‌رسد و نویدبخش آینده‌ خوبی برای سینمای ایران است.
کد خبر: ۵۳۹۶۷۱
حضور فیلم اولی‌ها نویدبخش آینده‌ خوبی برای سینمای ایران است

 به گزارش روز یکشنبه جام‌جم آنلاین، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که از ساعت 19 امشب در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: سی و ‌یکمین سفر سینماگران با قطار جشنواره به ایستگاه پایانی رسید و تصویری متفاوت در خاطر مخاطبان گذاشت. قطاری که هم واگن‌هایش بیشتر گشته و هم امنیتش تضمین شده است؛ همین طور تنوع سرنشین و خدمات به مشتریان.

 سید محمد حسینی در ادامه افزود: سینمای دینی هم به صدر اسلام پرداخته و هم از تاریخ عبور کرده و روزگار معاصر و زندگی امروزی را به رخ کشانده است و بر مسند عبرت نشانده است، گرچه تا سرایت هنر به رگ و پی آن، به زمان و افزایش میزان تعمق و تعقل نیازمندیم و دل به طبیبان دردشناس می‌بندیم.

ژانر اجتماعی به اقشار گسترده‌تر و موضوعات زنده‌تر و مسائل به‌روزتر و آسیب‌شناسانه‌تر پرداخته است که کمال آن، درآمیختگی توجه به واقعیت‌ها و نگاه امیدوارانه به مسیر فراروست.

وی گفت: سینمای سیاسی به جریان‌شناسی و فلسفه وقایع عنایت پیدا کرده است، اگرچه ضرورت دارد از متلک‌ گفتن‌های سیاسی و نقل وقایع و سطحی نگریستن به شخصیت‌ها بگذرد. تلاش فیلم‌سازان متعهد بر کنار زدن نقاب از رخ داعیه‌ داران صلح و امنیت و حقوق انسانی و برملا ساختن نحوه‌ رفتار آنان با ملت‌های دیگر درخور توجه است. نقش‌آفرینی سینمای دفاع مقدس این بار بیشتر بر عهده‌ استان‌ها بوده است که نیازمند حمایت و تقویت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از فیلم‌ اولی‌ها، جوانان و تازه به میدان آمده‌ها، خبرهای خوشی به ‌گوش می‌رسد و نویدبخش آینده‌ خوبی برای سینمای ایران است. امروز غرور این ملت، به غیرت قاصدک‌های مقصدشناس معرف‌بال هنرخال بلندپرواز مسیر کمال، زلفی از جنس رضای حضرت ذوالجلال گره زده است.

 حسینی در پایان افزود: سینمایی که کلید پیشرفت کشور است، اگر به همت و غیرت و معرفت صاحب‌خانه‌ها از دسترس نااهلان دور بماند، امنیت کیان این سرزمین مقدس در افکار مردمان و اذهان جهانیان تضمین خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها