پیونگ یانگ بامداد امروز یک موشک حامل ماهواره هواشناسی را به فضا پرتاب کرد اما این موشک پس از یک دقیقه منفجر و به داخل آب های اقیانوس سقوط کرد.
کد خبر: ۴۶۶۳۱۵

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل ازشبکه یورونیوز، کره شمالی که قصد داشت با پرتاب این موشک توانایی تکنولوژیکش را به زخ دنیا بکشد در این کار ناکام شد.  

خبرگزاری رسمی کره شمالی پس از چهار ساعت سکوت اعلام کرد: موشک اونها 3 حامل یک ماهواره موفق نشد ماموریت خود را برای قرار دادن ماهواره در مدار زمین انجام دهد.

این سومین ناکامی کره شمالی برای قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین محسوب می شود. دو اقدام قبلی پیونگ یانگ در سال های 1998 و 2009 نیز ناکام ماندند.

آمریکا و متحدانش کره جنوب و ژاپن اعلام کردند که  موشک کره شمالی اندکی پس از پرتاب از پایگاه فضایی تونگشانگ - ری  در هوا منفجر شد.

فرماندهی دفاع هوایی آمریکا ( NORAD) نخستین طبقه موشک پس از جدا شده در فاصله 165 کیلومتری سواحل سئول به داخل دریای زرد افتاد. اما دومین و سومین طبقات موشک عمل نکرده و بقایای آن  به داخل اقیانوس سقوط کرد.

به گفته سئول، کشتی های روسی ، آمریکایی، چینی و کره جنوبی بلافاصله به منطقه اعزام شده تا بقایای موشک سرنگون شده را بیابند.

پیش از این مقامات آمریکایی ، ژاپن و کره جنوبی گفته بودند: درواقع این موشک یک موشک بالستیک است که ظاهر آن تغییر داده شده و قرار دادن ماهواره در مدار زمین فقط پوششی برای آزمایش یک موشک بالستیک است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز یک جلسه اضطراری را در مورد پرتاب موشک کره شمالی به رغم ناکامی آن برگزار خواهد کرد. مترجم : بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها