پیکر بانوی داستان‌نویسی ایران فردا از مقابل تالار رودکی تشییع می‌شود

سیمین دانشور «فصل آخر» را نوشت

سیمین دانشور، نویسنده «غروب جلال» و همسر جلال آل‌احمد هم غروب کرد. بانوی داستان‌نویس کشورمان روز پنجشنبه 18 اسفند در سن 90 سالگی درگذشت و مراسم تشییع پیکر او صبح فردا از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۴۷۹

غلامعلی حدادعادل، رئیس‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بهمن دری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضیاء موحد نویسنده و پژوهشگر، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، علی دهباشی مدیر مسوول و سردبیر نشریه «بخارا» و جمعی دیگر از نویسندگان و اهالی قلم ضایعه از دست دادن بانوی داستان‌نویس ایران را تسلیت گفتند.

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی فقدان این بانوی هنرشناس و ادیب دانشمند را به جامعه ادبی و اهل علم و فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و سیمین دانشور، نویسنده و مترجم شهیر را نخستین زن ایرانی دانست که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشته است.

بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامش دانشور را یکی از نویسندگان بحق کشور دانست و گفت خانم سیمین دانشور بحق یکی از نویسندگان و داستان‌نویسان تاثیرگذار بر ادبیات دوران معاصر بود و همچون همسرش جلال آل‌احمد، گام‌های بلندی در راه فرهنگ و ادبیات این مرز و بوم برداشت. پیوستن این بانوی داستان‌نویس به همسرش جلال، جامعه فرهنگی ایران را به سوگ نشاند.

همچنین انجمن قلم ایران طی بیانیه‌ای درگذشت بانوی داستان‌نویس ایرانی، همسر زنده‌یاد جلال‌آل احمد را به جامعه ادبی میهن اسلامی تسلیت گفت و تصریح کرد: «سووشون» اثر ماندگار در ادبیات این مرز و بوم است که یاد و خاطره سیمین دانشور را زنده نگاه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها