کارخانه سیمان آبیک یکی از واحدهای صنعتی آلاینده است که در محدوده جغرافیایی استان البرز قراردارد اما آلودگی بیش از حد و غیرمجاز آن موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شهر آبیک در استان قزوین شده است.
کد خبر: ۴۲۹۷۷۵

با گذشت 3 ماه از نصب فیلترهای کنترل آلایندگی درکارخانه سیمان آبیک مجددا آلایندگی این کارخانه به حالت اولیه بازگشت.

به‌دلیل مشکلات زیست‌محیطی که این کارخانه برای مردم شهر آبیک ایجاد کرده بود با پیگیری‌های مسوولان محیط زیست استان قزوین سال 87 مدیران کارخانه  سیمان آبیک متعهد شدند نسبت به نصب فیلتر و رفع آلایندگی این واحد اقدام کنند.

همزمان با نصب این فیلتر، طرح توسعه این واحد از 8000 تن به 20 هزار تن نیز افزایش یافت و با بهره‌برداری از خط اول و دوم  این واحد، آلایندگی این کارخانه که مدتی بود با نصب فیلتر به حد استاندارد رسیده بود از چند روز پیش به حالت اولیه بازگشت.

هم اکنون کارخانه سیمان آبیک برای پنهان ماندن آلایندگی این کارخانه از چشم مردم و مسوولان محیط‌زیست، شبانه اقدام به خارج کردن فیلتر از مدار و آزاد کردن گرد و غبار می‌کند.

 دکتر برودتی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در این باره به مهر می‌گوید: آلایندگی و انتشار گرد و غبار این کارخانه باعث بروز بیمارهای تنفسی شهروندان و آلودگی آب‌ها و اراضی کشاورزی به‌ویژه محصولات صیفی منطقه می‌شود.

میزان مجاز آلایندگی برای کارخانه سیمان آبیک بر اساس استاندارد 200 میلی‌گرم در مترمکعب است اما این میزان در برخی مواقع به بیش از 500 میلی‌گرم در مترمکعب می‌رسد.

شرکت سیمان آبیک با 40 سال فعالیت و داشتن دوخط تولید روزانه 7000  تن سیمان  تولید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها