جاری شدن سیل در ارتفاعات 3 هزار تنکابن در عصر شنبه، باعث وارد آمدن خساراتی به تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی این منطقه شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، رضایی فرماندار تنکابن و چالوس با بیان این که این سیل بر اثر ذوب شدن یخچال‌های طبیعی کوه‌های علم‌کوه و تخت سلیمان در مناطق 2 و 3 هزار این شهرستان جاری شد، گفت: در اثر این حادثه، 2 واحد مزرعه ماهی تخریب و به تاسیسات آب، برق و تلفن مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی خسارت وارد شد و راه ارتباطی شماری از روستاهای منطقه 3 هزار قطع شد.یدالله صالحی، رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن نیز با بیان این که به محض اطلاع از وقوع سیل گروه‌های امداد و نجات این اداره به منطقه سیل‌زده اعزام شدند، گفت: نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر با تمام تجهیزات برای امدادرسانی در منطقه حاضر هستند.
کد خبر: ۴۱۳۷۹۸

سیل مهیب سوم تیر در کلاردشت نیز که 55 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت، بر اثر ذوب شدن یخچال‌های طبیعی علم‌کوه به وقوع پیوست. کوه‌های علم‌کوه و تخت‌سلیمان در 70 کیلومتری جنوب مرکزی شهر تنکابن قرار دارد و همه ساله بر اثر ذوب شدن یخچال‌های طبیعی آن در فصل گرما، سیلاب جاری شده و خسارات سنگینی به منطقه وارد می‌کند.سیل در روستاهای اسفراین نیز 18 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

مدیرکل دفتر امور بازسازی ستاد حوادث استانداری خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: بر اثر این سیل که هفته گذشته رخ داد، خساراتی به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی مناطق روستایی رویین، عراقی، محمودی، کلات و شیرویه شهرستان اسفراین وارد شد. محمد آروین، خسارت 2 میلیارد و 700 میلیون ریالی به خانه‌های روستاییان، یک میلیارد و 500 میلیون ریالی به تاسیسات زیربنایی دولتی و غیردولتی و 14 میلیارد و 500 میلیون ریال به باغ‌ها و کشتزارها را هزینه‌های خرابی سیل عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها