12 ساعت بعداز آدم ربایی، اعضای باند دستگیر شدند

آدم‌رباها، خواهرشان را طعمه گروگان کردند

3 برادر که با طعمه قرار دادن خواهرشان، صاحب نمایشگاه خودرو را به قصد اخاذی از خانواده‌اش ربوده بودند، در شمال تهران دستگیر شدند. مرد گروگان وقتی به دعوت دختر جوان به خانه‌ای در شمال تهران رفت، یکباره از سوی 3 جوان که انتظارش را می‌کشیدند، زندانی شد.به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به‌این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران شعبه 11 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که مردی سراسیمه با حضور در شعبه 11 پلیس، از ربوده شدن برادرش خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۷۵۸

شاکی به کارآگاهان پلیس گفت: برادرم ساعت 9 صبح خانه را ترک کرد و 2 ساعت بعد فردی در تماس با من گفت که برادرم را گروگان گرفته و برای آزادی‌اش 100 میلیون تومان پول خواست.شاکی افزود: برادرم از یک ماه پیش با زنی به نام سمیرا آشنا شده بود و قصد ازدواج با او را داشت و احتمال می‌دهم او همراه سمیرا ربوده شده باشد.

دستور قضایی

پس از شکایت، پرونده‌ای تشکیل و از سوی بازپرس پیرگزی در شعبه 9 بازپرسی دادسرای جنایی، دستور قضایی برای پیگیری و تحقیق در این ارتباط صادر شد.

با شروع تحقیقات، ماموران با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی شاکی، سمیرا را شناسایی کردند و پس از حضور در محل سکونتش، متوجه شدند او نیز ناپدید شده است.در پی این موضوع، این فرضیه قوت گرفت که سمیرا در ربوده شدن خواستگارش نقش داشته است. در حالی که جستجو برای یافتن مرد ربوده شده و سمیرا ادامه داشت، شاکی بار دیگر با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد: دقایقی پیش آدم‌رباها با او تماس گرفتند و با تعیین محل قرار، درخواست پول کرده‌اند. به این ترتیب با آموزش به شاکی برای حضور در محل قرار، چند تیم عملیاتی محل را محاصره و ساعت18 روز گذشته یکی از آدم‌رباها به نام سپهر که قصد دریافت پول را داشت، دستگیر کردند.

متهم (سپهر)‌ در تحقیقات اولیه گفت به اشتباه دستگیر شده است؛ اما به فاصله کوتاهی اعتراف کرد با مشارکت سمیرا و 2 برادر دیگرش مرد خواستگار را ربوده و او را زندانی کرده‌اند تا از خانواده‌اش پول بگیرند.

در پی این اعتراف، ماموران در مرحله بعدی مخفیگاه آدم‌رباها در خیابان باهنر در شمال تهران را شناسایی کردند و با مجوز قضایی پس از ورود به خانه و دستگیری 2مردمتهم و سمیرا، مرد گروگان را نجات دادند.

اعتراف

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی مشخص شد، زن جوان از سوی برادرانش طعمه قرار گرفته و پس از حضور در نمایشگاه خودروی فرد ربوده‌شده، به وی ابراز علاقه کرده است.

متهمان اعتراف کردند: پس از جلب اعتماد مرد گروگان، سمیرا او را به محل قرار که یک منزل مسکونی در شمال تهران بود، کشاند و ما نیز با حمله به مرد خواستگار و بستن دست و پای او، قصد اخاذی داشتیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس‌پلیس آگاهی تهران با اشاره به این خبر به «جام‌جم» گفت: اعضای این باند به دنبال اطلاع از شرایط مالی مرد گروگان و خانواده‌اش، نقشه این آدم‌ربایی را طراحی و سپس با طعمه قرار دادن زن جوان و کشاندن خواستگار به مخفیگاه خودشان، با تهدید چاقو او را زندانی کردند که کارآگاهان پلیس آگاهی در مدت 12ساعت با استفاده از امکانات و تجهیزات موفق به دستگیری اعضای این باند شدند. در حال حاضر دستور قضایی برای ادامه تحقیق از متهمان صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها