گفتگوی جام جم آنلاین با متخصص تغذیه به مناسبت روز جهانی غذا

عادت های غذایی غلطی که ما ایرانی ها داریم! / حذف صبحانه بدترین عادت است

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: عادت‌های خانواده و آموزش‌هایی که کودک در خانواده دیده است، بر اشتهای کودک تاثیر می‌گذارند. پریسا ترابی در گفتگو با فارس، افزود: بسیاری از والدین از بی‌میلی به غذا و کم‌اشتهایی کودکان خود در رنج هستند. بی‌اشتهایی یا بد غذایی کودک یکی از مشکلات تغذیه بد است که ممکن است منجر به سوء تغذیه شود.
کد خبر: ۳۳۵۹۳۷

وی گفت: فقط گرسنگی نیست که کودک را به سوی غذا سوق می‌دهد و سیر بودن کودک موجب دوری او از غذا نمی‌شود، بلکه عوامل گوناگونی مانند عادت‌هایی که خانواده وجود دارد و آموزش‌هایی که در خانواده به کودک می‌دهند بر اشتهای او تاثیر می‌گذارند.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: استقلال‌طلبی و رشد ذهنی در کودکان یکی از شاخص‌هایی است که با ایجاد تغییرات شخصیتی در این دوران نسبت به سنینن پایین‌تر همراه است.

ترابی گفت: این مساله می‌تواند موجب بی‌نظمی در عادات غذایی آنان شود، به همین علت امروزه غذا دادن به کودک خیلی آسان نیست.

وی افزود: ممکن است کودکان نوپا یا پیش‌دبستانی یک غذا را 3 روز مداوم بخورند و روز چهارم از خوردن آن خودداری کنند و حتی حاضر به چشیدن آن هم نشوند. این مساله نشان‌دهنده نداشتن یک الگوی غذایی مشخص در این کودکان است و ناشی از حس استقلال‌طلبی و میل به انتخاب غذا توسط خود آنان است.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نقش رفتار مادر در شکل‌گیری عادات غذایی کودک به منظور کاهش مشکل بدغذایی کودکان بسیار ضروری و مهم است.

ترابی افزود: نکته مهمی که والدین در غذا دادن به کودکان بدغذا و کم‌اشتها باید رعایت کنند، این است که کودک برای خوردن باید احساس گرسنگی کند.

وی گفت: از غذاهای مورد علاقه کودک باید استفاده شود و در دادن غذا به کودک باید صبور بود، باید هنگام غذا دادن به کودک با او صحبت و او را به خوردن غذا تشویق کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها