فرمانده پلیس راه کرمان با اشاره به روند صعودی تلفات راههای روستایی کرمان، نسبت به بحرانی و وخیم شدن وضعیت تصادفات راه های روستایی استان هشدار داد.
کد خبر: ۳۲۸۶۴۶

به گزارش مهر از کرمان ، سرهنگ مسعود غفوریان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند صعودی تصادفات و تلفات جاده ای در راه های فرعی و روستایی استان کرمان گفت: وضعیت و میزان تصادفات در راه های روستایی و فرعی استان کرمان در حال وخیم شدن است و باید در راستای حل این مشکل برنامه ریزی انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته طی چهار سال اخیر شاهد روند نزولی تصادفات در راه های اصلی استان کرمان هستیم اما متاسفانه در کنار این کاهش تلفات در جاده های اصلی ، تلفات در جاده های روستایی رو به افزایش گذاشته است و درحال بحرانی شدن است.

فرمانده پلیس راه کرمان با اشاره به وسعت استان کرمان و وجود تعداد بالای راه های روستایی گفت: در استان کرمان 12 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که عملا امکان کنترل این وسعت راه روستایی در طول شبانه روز در استان وجود ندارد.

سرهنگ غفوریان اضافه کرد: با وجود میزان بالای راه های روستایی در استان کرمان طی دو سال گذشته با اقدامات راهسازی صورت گرفته دو هزار کیلومتر نیز بر وسعت قبلی افزوده شده است.
 
رئیس پلیس راه استان کرمان با اشاره به بحرانی شدن تصادفات روستایی در استان کرمان گفت: طی سال گذشته شاهد افزایش میزان تلفات کشته شده ها در راه های روستایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق شاخص های سازمان بهداشت جهانی استان کرمان یکی از حادثه خیزترین استان های کشور محسوب می شود ، گفت: استان کرمان رتبه سوم تصادفات جاده ای کشور را از نظر تعداد تلفات رانندگی در کشور دارد.
 
سرهنگ غفوریان اضافه کرد: در بخش تصادفات جاده ای نیز طی سال گذشته و مطابق آمار پزشکی قانونی 870 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند با این وجود تعداد حوادث منجر به فوت در استان کرمان نسبت به سال گذشته دو درصد کمتر بوده است.

وی شمار تصادفات جرحی سال گذشته را هزار و 793 مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 29 فقره تصادف بوده ایم که در مجموع موجب جراحت سه هزار و 396 نفر در کرمان شده است.

فرمانده پلیس راه کرمان خواستار رعایت بیشتر مقررات رانندگی در راه های روستایی استان کرمان شد و گفت: تعامل و همکاری دستگاه های مختلف و همکاری روستائیان میزان تلفات را کاهش می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها