تونل برفی ازنا یکی از شگفت انگیز ترین مناظر دیدنی لرستان آماده بازدید گردشگران ،کوهنوردان و دوستداران طبیعت درد ایام نوروز است.
کد خبر: ۳۱۶۹۱۶
 به گزارش ایرنا، برای رفتن به تونل برفی باید از میدان راه آهن ازنا با طی مسافتی بالغ بر هفت کیلومتر به روستای توریستی و گردشگری دره تخت در دامنه های اشترانکوه عزیمت نمود.

این شگفتی بی نظیر طبیعت از انباشت هزاران تن برف طی سالیان متمادی و در یکی از دره های منتهی به اشترانکوه ایجاد شده است.

نام تونل برفی از این جهت به این محل اطلاق شده که در فصل تابستان و با گرم شدن هوا و ذوب شدن یخ و برفها ، فضا و راهرو بزرگ در زیر برفها و در پایین شکاف این دره به وجود می آید.

سپس از آنجا به سمت روستای سر سبز و آباد کمندان درست در پای قلل مرتفع اشترانکوه و از آنجا به ابتدای دره ای به نام ازنادره خواهیم رسید.

ازنادره یکی از زیباترین مناطق دیدنی اشترانکوه با پوشش گیاهی متنوع ، چشمه سارها و آبهای جاری و جانواران وحشی نظیر خرس و بز و کل می باشد.

برای رسیدن به تونل برفی باید طول این دره را به سمت ارتفاعات اشترانکوه که مسیری سنگلاخی و سخت گذر است طی نمود.

در انتهای مسیر ازنادره یک لکه برف عظیم و یخی که در واقع یخچالی چند هزار ساله است وجود دارد که روخانه های بزرگ و کوچک از زیر آن جاری است.

تونل برفی که از لایه های برف و یخ در طول سالیان دراز تشکیل شده ، تا بالای سراشیبی دره ادامه یافته و 800 متر طول دارد.

با رفتن به داخل تونل برفی دمای هوا به شدت کاهش می یابد و قطرات آب سرد جاری شده از سقف سر و صورت گردشگران خسته از سختی راه را نوازش می دهد.

برای دیدار از تونل برفی ازنا گردشگران و دوستداران طبیعت از دیگر شهرهای استان لرستان می توانند حتی یک روزه مسیر رفت و برگشت را طی کنند.

گفتنی است فصول بهار و تابستان و حتی اوایل پاییز بهترین و مناسبترین زمان برای دیدن طبیعت زیبای مناطق حفاظت شده اشترانکوه خصوصا تونل برفی است.

شهرستان ازنا با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در 82 کیلومتری مرکز استان و در دامنه سلسله کوههای اشترانکوه واقع شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها