پس از 7 هزار سال

درفش شهداد به کرمان می‌آید

کرمان - خبرنگار جام‌جم: ماکت درفش شهداد (قدیمی ترین پرچم فلزی جهان) دریکی از میدان‌های اصلی شهر کرمان نصب می‌شود. علی کارنما، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این ماکت توسط استاد رضاپور از استادان قلمزنی دانشگاه باهنر کرمان در ابعاد یک متر در 80 سانتیمتر از جنس مس ساخته شده است. گفتنی است ابعاد صفحه درفش اصلی (تاریخی) 23 در 22 سانتی‌متر است.
کد خبر: ۲۷۰۹۴۱

شهداد، همان سرزمینی است که قدیمی‌ترین پرچم فلزی جهان از دل خاک 7 هزار ساله‌اش در کاوش‌های سال 1350 بیرون آمد تا نام این کویر را با تمدنی کهن درآمیزد. شهداد به عنوان زیباترین کویر دنیا با کلوت‌های منحصر به فردش یکی از گرم و خشک‌ترین بیابان‌های دنیاست. کویر شهداد پنجره‌ای نو به صنعت طبیعت‌گردی ایران است و نمایشگاهی از زیبایی‌های کویر. اگر روی این کویر سرمایه گذاری شود و بیشتر از گذشته جاذبه ها و زیبایی‌هایش معرفی گردد ، می تواند در آینده سهم به سزایی در ارتقای صنعت گردشگری استان کرمان ایفا کند .

گنجینه جیرفت

همچنین معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از احداث مجهزترین موزه کشور در جیرفت خبر داد.

علی بنی‌اسدی گفت: این موزه در زمینی به مساحت2 هکتار در مدت زمان 4 سال احداث می‌شود. وی کل موزه جیرفت را شامل سالن نمایش، آمفی‌تئاتر، انبار امن و گالری‌های متعدد برشمرد.

جیرفت یکی از مناطق مهم باستانی ایران است که در اوایل دهه 80 شمسی و پس از حفاری های غیر مجاز در این منطقه مورد کاوش قرار گرفت و باستان شناسان موفق شدند به شواهد و نشانه های تاریخی بسیاری در این منطقه دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها